Golf V, volt: F1 fizika

ide.ne.irj at freemail.hu ide.ne.irj at freemail.hu
Tue Sep 21 21:08:18 CEST 2004


Thus spake Király Gyula:

> A francba...a motor _gazdaságos_ üzemeltetése 1.1, 1.2 légfelesleggel
> müködik.Nagy teljesítményt pedig  >0.8 légfelesleg( praktikusan léghiány)
> esetén kapsz. Mivel a lambda-szondás ügyködés sztöchiometrikus
> keveréken egerészik, hol van a gazdaságos motormüködés?

Ismetlem, a katalizator tipusatol fugg, hogy mit allit be a lambda.
Egyfazisunal dus kevereket kell hasznalni, ketfazisunal szegenyet
(legfelesleg!), haromfazisunal pont lambda=1-et. Itt ezt irjak.
Aztan hogy ezt hogy oldjak meg, nem tudom... Vagy regen meg nem is
lambdaztak? Mar 75-tol volt katalizator (USA-ban kotelezo), az elso
elektronikus motormanagement 82-bol valo, regebbit nem emlit a cikk.
Ugyhogy nem minden katalizatornal van igy.
Az egy es haromfazisunal igy van, egy kicsit valoban tobbet fogyaszthat,
kulonosen egyfazisu eseten.
De ezt is pontosan leirja a cikk, hogy a katalizator optimuma es a
motor optimuma nem esik pontosan egybe.

> Gyula

-- 
Valenta Ferenc <vf at elte.hu>   Visit me at http://ludens.elte.h u/~vf/
*** This advertising space is for sale ***




More information about the Elektro mailing list