Golf V, volt: F1 fizika
Fuzesi Arnold
arno at externet.hu
Tue Sep 21 18:31:24 CEST 2004
----- Original Message -----
From: <ide.ne.irj at freemail.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Tuesday, September 21, 2004 5:28 PM
Subject: Re: Golf V, volt: F1 fizika
> > Lasd elozo levelem. (Lehuzod a lambdat meg se erzed a valtozast, csak
> > 1-2literrel tobbet eszik)
>
> Ez igy van. A lambda 'csak' 10..30% fogyasztasmegtakaritast eredmenyez,
> meg azt hogy ne fingasd ki a katalizatort a tul dus keverekkel...
Ezzel egy percig nem vitatkozott senki.
> > Tablazatbol dolgozik ilyenkor, ami gyarilag van beegetve.
>
> Ez volt 30 eve, ma dinamikusan szabalyoz a lambda alapjan.
Par eve jottek csak be az un "5 vezetekes" lambdak (tomegmarkak kozul
hondakban eloszor tudtommal), amik ezt lehetove teszik. (Gyorsak)
De rengeteg uj autoban meg ma is lassu lambda van.
Amikről beszelunk autok: Regi nagyok, es uj kicsik (szuzu, stb). -azok mind
lassu lambdasok. Gyorsitaskor pl szarik a lambda ertekre, tablazatbol
dolgozik.
Nem vagyok lemaradva, csak a foldon jarok, es arrol beszelek, amirol szo
van.
Tudnek peldalozni a BMW kozvetlen pillango szelep nelkuli
befecskendezeserol, meg ilyenekrol.
Saab valtozo kompresszioju motorja, stb.
De sok gyakorlati ertelme nem lenne. Sok listas ilyen autot csak ujsagban
lat....még utcan se nagyon... sajnos...
RT-s cikket amugy olvastam mikor kijott az evkonyv. De csak egy reszet,
aztan ledobtam, mert nem volt jelentos infotartalma.
Talan mintha Sipos Gyula irta volna. Ennyi maradt meg.
BME Autovillamossag targybol sem tudtak sok trivialis kerdesre korrekt
valaszt adni az ezzel foglalkozo tanarok...
Hidd el, elegge belemasztunk a temaba.
Arnold
More information about the Elektro
mailing list