Golf V, volt: F1 fizika

Auth Gábor auth.gabor at enaplo.hu
Tue Sep 21 13:44:06 CEST 2004


Halihó!

2004. szeptember 21. 13.15 dátummal ide.ne.irj at freemail.hu ezt írta:
> A khampjuter annyit tud pontosan, hogy a lambda-szonda jelzese alapjan
> tobbet vagy kevesebbet kell adni. Arrol halvany lila segedfogalma sincs,
> hogy a dt ideig nyitvatarto injektoron abszolut ertekben mennyi benya
> megy a motorba. Csak az idovel foglalkozik.
  Tudja. Diesel esetén biztos. A feltöltőnyomás ismert, mert méri, az 
üzemanyag hőmérséklete ismert, mert méri, a szelepek nyitvatartásának ideje 
ismert... ebből a háromból kiszámolható az átnyomott térfogat. És számolja 
is. Az én kocsimban nincs fedélzeti számítógép kijelző. Szervízmódban mégis 
ki tudja írni, hogy mennyi a pillanatnyi fogasztás, meg még egy csomó 
paramétert. :)

> Egyreszt, masreszt a fogyasztasmeronek semmi koze a motorvezerlohoz.
  Nincs a mai autókban fogyasztásmérő... felesleges, mikor a motorelektronika 
üzemszerűen sokkal pontosabban tudja, hogy mennyi a fogyasztás.

> Van valami kis erzekeloje, aztan annyi. Volt szo rola a listan is.
> Persze lehet hogy mas gyartok mashogy csinaljak.
  Tizenévesnél fiatalabb autók esetén tudja a számítógép, hogy mennyi folyik 
bele a motorba. Olvass utána.
-- 
http://www.enaplo.hu - Iskolai Információs Rendszer
Auth Gábor -=- +36-70/9400-341 -=- ICQ: 49179141
FreeBSD 5.3




More information about the Elektro mailing list