Golf V, volt: F1 fizika
charles hoss
dexter at bekesnet.hu
Tue Sep 21 11:35:41 CEST 2004
ide.ne.irj at freemail.hu wrote:
>>Ezt felejtsd már el!!!!!!!!!!!!!
>>Amikor a motor alapjaraton megy, akkor nem ugyan az az uzemallapot, mint
>>amikor terheled, es ugy mesz alapjaraton. Egy alapjaraton uresen porgo motor
>>teljesitmenye nem akkora mint egy terhelt motore. (Villanymotoroknal igy
>>
>>
>
>Na figyelj. Van 2 motor, az egyik 2x akkora mint a masik.
>Alapjaraton mindketto 0 teljesitmenyt ad le, minden benzin huve alakul.
>A ket motor uzemi homerseklete kb azonos.
>Mivel a nagy motornak nagyobb a felulete, jobban hul, ezert tobb benya
>kell alapjaraton az uzemi homerseklet (~90 fok) fenntartasahoz.
>Ha a kisebb motor tobbet fogyasztana, felizzana az egesz.
>Mi nem vilagos?
>
ugy latom semmi . kb ugyanannyi benzin egese termel ugyanannyi energiat
mindket motorban - a surlodasi vesztesegek a kisebb es a nagyobb motor
kozt nem ternek el nagyon jelentosen (az olajfilm miatt gyakorlatilag
elenyeszo) - de egy nagy negyhengeres es egy kis negyhengeres
felulet-terfogat aranya teljesen mas - tehat a kismotor rengeteg folos
energiat nyom a hutorendszerebe , azonos kipufogohofok eseten is .
ha ragozni akarom akkor a feltoltest is beleveszem es akkor egy nagyobb
motor ahol igenyes vezerlo elektronika is van - visszakeringteti a
kipufogogazt , igy nagyobb feltoltessel mehet a nagy motor - ilyet nem
epitenek a kicsikre - igy semleges gazokkal feltoltve a henger kis
terhelesen ugy mukodik mint egy nagyon pici motor , nagyon pici
hoveszteseggel .
bye
dexter
More information about the Elektro
mailing list