Golf V, volt: F1 fizika
pyxys1
pyxys1 at westel900.net
Tue Sep 21 10:41:57 CEST 2004
Szia,
2004. szeptember 21., 10:02:20, írtad:
>> ezt értsem úgy, hogy állítod, hogy a vezérlés nem tudja pontosan, hogy
>> mennyi benzin(és levegő) került pontosan a hengerbe?
>> ebből azért fura következtetés vonható le, nem gondolod?
HC> Ha pontosan tudna, akkor nem kene lambda szonda... Tehat elvileg
HC> nem kell tudnia, bizonyos lepesekben csokkent vagy novel, hogy a
HC> lambda jo legyen.
HC> Az elso vezerloelektronikak (50 eve az USA-ban!) csovesek voltak,
HC> no azok biztos nem tudtak ilyesmit, a motor megis ment...
:-O vezérlő elektronika nélkül is megy. a karburátoros.
csak hát az nem szabályzott, de mi most itt a vezérlőelektronikás,
szabályzott motorokról beszélünk, ahol világosan, hajszálpontosan
tudja az elektronika, hogy mikor mennyi benzin megy a motorba, mert ő
maga "mondja" meg, hogy mennyi menjen bele, nem a szelepek állásától
függően, mechanikusan szív be valamennyit, ahogy sikerül, hanem
pontosan annyi megy be, amennyit a programja lehetővé tesz.
lambda szonda pedig van, és az is egy tényező, ami mérésével a
komputer még egy változót figyemebe vesz, de továbbra is pontosan
tudja, hogy mennyi az annyi, mert mint mondtam, ő maga állítja, hogy
mennyi benzin menjen be az égéstérbe. nem pedig utólag, hozzávetőlegesen mér
valamit. pont fordítva. egy csomó dolgot lemér, ebből kiszámítja az
injektor nyitvatartásiidőt = bemenő benzin mennyiség, és hopp
kinyitja, pont annyi időre. pontannyibenzin beugrik az égéstérbe és szépen
elég.
--
Üdvözlettel,
pyxys1
web: www.eposz.co.hu
e-mail: pyxys at vnet.hu
More information about the Elektro
mailing list