Golf V, volt: F1 fizika
SZIGETI Szabolcs
szigi at ik.bme.hu
Tue Sep 21 09:51:29 CEST 2004
> Diesel esetén főleg pontos, mert ott van egy ismert töltőnyomás és egy
> ismert nyitási idő. Ebből számol a számítógép. Benzines esetén nem ismerem
> a
> működését, de az is pontos.
Hali!
Benzin eseteneben is pontos, a nyomas ott is ismert, a nyitas/zaras ido is
ismert (sot a legtobb motorelektronika figyelembe veszi az akksi
feszultseget, es abbol korrigalja a magnesszelepek nyitasi/zarasi
idejet/karakterisztikajat. Egyebkent kell is ismerni nagyon pontosan a
befecskendezett benzin mennyiseget, hiszen igy tarthato a helyes
keverekarany (amit a lambda szonda jele finomit). Ez egyebkent minden
ellenkezo hiresztelessel ellentetben 1:14,7 tomegaranyban merve.
A dieselek megspekelik annyival, hogy a legtobb modern cuccos meg a
befecskendezo nyomassal is tud jatszani, benzines eseteben ez altalaban
allando, es nagysagrendekkel kisebb (ertelemszeruen). Meg persze dieselnel
manapsag rendszerint tobb lepesben tortenik a spricc.
Ezekbol az adatokbol a fedkomp aztan mar minent ki tud szamolni. Tehat
nincsen szo semmifele atfolyasmerorol.
Egyebkent tenyleg tanulsagos egy ilyen fogyimero, egeszen meglepo dolgokat
derulnek ki belole a vezetese stilus vs. fogyasztas kerdeserol.
SZabolcs
More information about the Elektro
mailing list