Golf V, volt: F1 fizika

SZIGETI Szabolcs szigi at ik.bme.hu
Tue Sep 21 09:51:29 CEST 2004


>   Diesel esetén főleg pontos, mert ott van egy ismert töltőnyomás és egy
> ismert nyitási idő. Ebből számol a számítógép. Benzines esetén nem ismerem 
> a
> működését, de az is pontos.


Hali!

Benzin eseteneben is pontos, a nyomas ott is ismert, a nyitas/zaras ido is 
ismert (sot a legtobb motorelektronika figyelembe veszi az akksi 
feszultseget, es abbol korrigalja a magnesszelepek nyitasi/zarasi 
idejet/karakterisztikajat. Egyebkent kell is ismerni nagyon pontosan a 
befecskendezett benzin mennyiseget, hiszen igy tarthato a helyes 
keverekarany (amit a lambda szonda jele finomit). Ez egyebkent minden 
ellenkezo hiresztelessel ellentetben 1:14,7 tomegaranyban merve.

A dieselek megspekelik annyival, hogy a legtobb modern cuccos meg a 
befecskendezo nyomassal is tud jatszani, benzines eseteben ez altalaban 
allando, es nagysagrendekkel kisebb (ertelemszeruen). Meg persze dieselnel 
manapsag rendszerint tobb lepesben tortenik a spricc.

Ezekbol az adatokbol a fedkomp aztan mar minent ki tud szamolni. Tehat 
nincsen szo semmifele atfolyasmerorol.

Egyebkent tenyleg tanulsagos egy ilyen fogyimero, egeszen meglepo dolgokat 
derulnek ki belole a vezetese stilus vs. fogyasztas kerdeserol.

SZabolcs




More information about the Elektro mailing list