Golf V, volt: F1 fizika
pyxys1
pyxys1 at westel900.net
Tue Sep 21 09:32:19 CEST 2004
Szia,
2004. szeptember 21., 9:06:14, írtad:
AG> Halihó!
AG> 2004. szeptember 20. 18.55 dátummal VF ezt írta:
>>> azért, mert ebben az omegában volt csak "fedélzeti kompujter".
>>> tehát ezt sem mi mértük, hanem jól kiírta.
>> :))) Az tok pontatlan, foleg ilyen kis fogyasztasnal. Tajekoztato jellegu
>> az ertek, a kozeptartomanyban talan hasznalhato is valamire.
>> Azt hittem volt ott valami profi muszer, es hallunk vegre tenyeket is...
AG> A fedélzeti számítógép nem átfolyásmérővel dolgozik. Az összes olyan autó
AG> számítógépe, amely elektronikus befecskendezést használ, pontosan tudja, hogy
AG> mennyit benzin/gázolaj folyt bele a motorba. 10liter fogyasztásnál még
AG> mililiter pontossággal mérnek.
AG> Diesel esetén főleg pontos, mert ott van egy ismert töltőnyomás és egy
AG> ismert nyitási idő. Ebből számol a számítógép. Benzines esetén nem ismerem a
AG> működését, de az is pontos.
a benzinesnél is pont így mér, (sőt magam is ilyen mérést csinálok,
egyszerűen megmérem, hogy az injektor mennyiszer, mennyi időre van
nyitva. mivel tudom, hogy mennyi benya folyik át, ezért tudom, hogy
menyi a fogyasztát. ezt a módszert sokkal könnyebb, olcsóbb
megcsinálni, mint az átfolyásmérőst (itt egy optócsatoló elég, illetve
6, míg az átfolyásosnál bazi drága kütyüt kellett volna beetenni), de
ami fontosabb, hogy pontosabb.)
piszokul csalódott lennék, ha a modern autók nem így számolnának, mert
ott még utólagos buhera sem kell, csak ki kell írni a kijelzőre az
egyébként is tudott értéket. mert ugyebár tudja a komputer, hogy
mennyit benyát ad, mégpedig hajszál pontosan, nem pedig utólag
visszaméri. hehe, de egy hülye autó lenne!
szal, csak arra voltam kiváncsi, hogy bejön- az, hogy ha ezt így
leírom, akkor hülye, pontattlan lesz az eredmény, vagy
naugyemegmondtam, ha sok.
hát ez van. még sajnos az opel mérnökei is hülyék...
--
Üdvözlettel,
pyxys1
web: www.eposz.co.hu
e-mail: pyxys at vnet.hu
More information about the Elektro
mailing list