Golf V, volt: F1 fizika
pyxys1
pyxys1 at westel900.net
Mon Sep 20 20:48:49 CEST 2004
Szia,
2004. szeptember 20., 20:16:25, írtad:
V> Ezt is megbeszeltuk, te a porgetes alatt a fordszammero piros
V> tartomanyara gondoltal, en meg arra hogy csak annyira porgetjuk
V> amennyire az indulashoz kell. A nagy motor alapjaraton tobbet fogyaszt(hat),
V> mint a kicsi motor finom gazzal, normalisan autozva. Akkor is amikor meg
V> sem mozdulsz, allsz a dugoban.
most vannak adatok, miért nem azokról beszélsz?
1:24, 800rpm, 3000ccm 6 henger. számold ki.
de nézd a (vissza)fejlõdést. elõszõr azt írod, hogy pörgetve, aztán
kicsit magasabb fordulaton, most azt írod, hogy finoman, és többet
fogyaszt(hat).
számolj diferenciát, nézd meg az összes többi tényezõvel együtt, hogy
valóban jobb bolt-e ma kicsi új autót venni, mint használt nagy autót.
V> Alapjarati fogyasztassal kepes mozgatni a nagy kasznit, kisebb auto
V> ugyanazzal a teljesitmennyel mar komoly sebesseggel halad.
>> de legyen, fogyasszon. és kit érdekel?() én hosszútávokat autózom, ebbõl
V> Ezen nem is vitatkoztam egy percig sem.
V> Te kezdtel el vitatkozni, mert bele vagy szerelmesedve a muzealis koru
V> autocsodaidba, es szemelyes sertesnek veszed, ha valaki megemliti
V> egy trivialis hatranyat.
a triviális hátrány, máskor (esetemben sokkal többször) triviális elõny.
amúgy, igen, jónak tartom, ha egy autót addig lehet használni, amíg
múzeáis kort megél, mert ezzel meg lehet spórolni másik 7 autó
elhasználását. (csodának meg nem nagyon lehet nevezni, legfeljebb
olyanoknak kuriózum, akik kissé szûklátókörüek)
--
Üdvözlettel,
pyxys1
web: www.eposz.co.hu
e-mail: pyxys at vnet.hu
More information about the Elektro
mailing list