Golf V, volt: F1 fizika

pyxys1 pyxys1 at westel900.net
Mon Sep 20 13:57:38 CEST 2004



Szia,

2004. szeptember 20., 13:44:42, írtad:


SG> Szia

SG> On Mon, 20 Sep 2004, pyxys1 wrote:

>> SG> Renault 5 turbo/Peugeot 205 GT?

>> ezeket nem vezettem (bár rönó5-el eccer versenyeztem a bükkben a
>> lanciával, nagyon szupi volt:-) )

Sejtem, 800 kg, >> 150 (180?) paci..

>> amúgy tudja vki, hogy miért pont 7kg/1lóer??
>> jó kis prímszám...

SG> Marketing? :)

nem, nem marketing. tapasztalat mondja, hogy az olyan autók a
legjobb tulajdonságuak, amiknél ez az arány áll.
ezt lehet kicsi, de nehéz és bazierõs motorral is produkálni, szal nem
márka spec.

SG> Egyebkent szerintem ennek semmi ertelme nincs, mivel a teljesitmeny a
SG> kozegenallas lekuzdesehez kell (P = F * v), amely nagyobbreszt
SG> legellenallasbol all, aminek pedig nincs kozvetlen koze a tomeghez.
SG> Annyi osszefugges azert lehet, hogy a nagyobb tomegu autok felulete is
SG> valamivel nagyobb.
SG> A nyomatek gyorsitja a szekeret, ott viszont mar lenyeges a
SG> tomeg. Mondjuk azonos tipusu motoroknal "jo kozelitessel" a teljesitmeny
SG> aranyos a nyomatekkal, igy az okolszabaly megallja a helyet.

mondom, vmi tapasztalati dolog lehet, mert a méretnek nem feltétlenül
van köze sem a tömeghez, sem a teljesítményhez...
pl golf vs. lancia delta. méretre szerintem kb egyformák, de az
lsõkönnyû, gyengébb motor, másik bazi nehéz és jó erõs motor.


SG>                                                                 -Sygma

SG> -----------------------------------
SG>  Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/



--
Üdvözlettel,
 pyxys1                            
web:  www.eposz.co.hu
e-mail: pyxys at vnet.hu





More information about the Elektro mailing list