Golf V, volt: F1 fizika

Trebitsch trebi at algoritmic.hu
Fri Sep 17 21:34:02 CEST 2004


De nem jobb. Pontosabban: van egy határ, kb. 450 ccm/henger, addig emelkedik
a motorok _átlagos_ hatásfoka, afölött csökken. Gyakorlati tapasztalat,
semmiféle elméleti alapja nincs - csak a mérések.
Amúgy, alapvetoen: nagyon nehéz olyat mondani, hogy egy adott motornak épp
mekkora a hatásfoka. Motorról-motorra változik a terhelés és a fordulatszám
függvényében. Ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy erosen a használati mód,
tehát a sofor (és annak hangulata stb) függvénye lesz a hosszabb távú,
vagyis már értékelheto fogyasztás a _gyakorlatban_. Van aki ráérez, hogy az
adott motor hol érzi magát legjobban, és van aki nem.

Trebitsch

ui: Azé a szeppukuból föltámadni... Vagy szaxerutlen kivitelezést, vagy
halhatatlanságot jelent. :)

----- Original Message -----
From: "Király Gyula" <kingkey at axelero.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Friday, September 17, 2004 9:16 PM
Subject: Re: Golf V, volt: F1 fizika


Üdv!

>feluletek is ugyanigy alakulnak, a motoron belul, vagyis nagy motor
>hovesztesege is nagyobb. Maganak a termikus folyamatnak a hatasfoka nehany

Most, hogy a szeppukuból feltámadtam, ezt az állítást vitatom.Igaz, az
energia-
mérlegben a hengerfalon disszipált höveszteség nem a legnagyobb, de azt
könnyen be lehet látni, hogy a méretekkel köbösen nö a térfogat, míg a
veszteségeket elöidézö felület _csak_négyzetesen.Azért persze
a termikus körfolyamatban a hengerfalon elvesztegetett hö eléggé
fontos...:}}}

Gyula

P.s.:emiatt biz' a nagyobb lökettérfogatú motor hatásfoka jobb lehet.



-----------------------------------
 Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/





More information about the Elektro mailing list