Golf V, volt: F1 fizika
pyxys1
pyxys1 at westel900.net
Fri Sep 17 12:25:44 CEST 2004
Szia,
2004. szeptember 17., 12:01:28, írtad:
V> Thus spake pyxys1 <pyxys1 at westel900.net>:
>> ezek nem tudom miért lennének igazak, általánosan, de speciel a suzu
>> és az én automra igazak.
>> általánosan a nagyobb autó gördülési ellenállása lehet kisebb, a
>> surlódások is, a közegellenállás is.
V> Persze. Ezert mondtam hogy azonos kategoriaju autokat hasonlitsunk
V> ossze, ne a kispolakot a BMW-vel mint ahogy tette valaki. Nevetseges.
de azonos kategóriában hogyan találsz nagy és kis autót?
vagy ha meg lökettérfogatra nézed, akkor meg nem kell messze menni,
itt a kertben két alfa, centire egyforma kasznival, a 2 literes többet
fogyaszt, mint a 3literes. többet és jobban kell nyomni a gázt.
>> vagy ki tudja. mert ugyanakkora emelkedõ leküzdéséhez a nagy motornak
>> sokkal kevesebbet kell emelni a fordulatszámán, kevesebb
>> üzemanyagtöbletet kell adni neki. tipikus példa a gyöngyösi emelkedõ.
V> Fogd mar fel, hogy a nagy motor alapjaraton tobbet eszik, mint egy
V> kis motor felporgetve!!
ezzel erõsen vitatkoznék, de már unom.
számold ki.
pl: seicentó egy henger 250ccm, felpörgetve mondjuk 5000rpm-re,
keverék(az egyszerûség kedvéért legyen) 1:10hez.
alfa egy henger 500ccm, de 6 van belõle, alapjárat 800rpm.
a keverék legyen uaz.
--
Üdvözlettel,
pyxys1
web: www.eposz.co.hu
e-mail: pyxys at vnet.hu
More information about the Elektro
mailing list