biztonsagi ov

pyxys1 pyxys1 at westel900.net
Fri Sep 17 10:43:14 CEST 2004



Szia,

2004. szeptember 17., 10:14:23, írtad:


SG> Szia

SG> On Fri, 17 Sep 2004, pyxys1 wrote:

>> magad írod. 6sec, meg 0.01sec. amikor az ember fékez 180km-rõl, nem
>> hiszem, hogy van olyan autó, ami 0.01sec alatt megállna.

SG> Az ember csattanni "szokott" 180km/h-nal, nem lefekezni szep lassan 0-ra.
SG> Mesz akarmannyivel, meglatod a savodban a szembejovo kamiont, fekezel,
SG> felrerantod, stb..

hol mész 180-at, ahol szembe tud jönni a kamion? mitöbb, hol mész te
szembe a kamionnak úgy, hogy mikor meglátod, félre kell rántanod a
kormányt??? azért ez meredek helyzet, így gép elõtt is beleborsodzik a
hátam. aki ilyet csinál, az szerintem hülye.

SG> A maradek 100-as tempoval vagy frontalpuszit nyomsz,
SG> vagy fanak rohansz. Es ebben az esetben meg rutinos is vagy.
SG> Rutintalanul 180-an teszed mindezt. Ebben az esetben jon letre akkora
SG> lassulas, hogy az a ~0.5 meteres tav, ami kozted es a muszerfal kozott van
SG> fogy el 10 ms alatt (van ido a kitamasztasra :)

nem hiszem el, hogy nem akarod érteni. te úgy képzeled, hogy én a
kitámasztást így csinálom:

elkezdem nyomni, mint az állat. kimegyek a kamion elé, mikor már
legalább 180-al megyek, de mindzet úgy teszem, hogy elõtte még
véletlenül sem nézek szét, hogy meglepi legyen, szal, mikor a kamióntól
1m-re vagyok, akkor elrántom a kormányt, neki állok kitámasztani, majd
keresek egy fát, ahova becsapódhatok.

el kell keserítselek, marhára nem így csinálom. a kamionokat,
általában lehet messzirõl látni, ha nem látok olyan messzire amennyire
kell, nem kezdek bele az elõzésbe. pl. az autóban alaphelyzetben is
úgy kell ûlni, hogy a kitámasztáshoz már csak izmot kelljen feszíteni.
pl nem cigizik az ember, vagy nem olvas újságot menetközben.

SG> . Ha 100 -as tempoval
SG> kirepulsz az ulesbol, akkor 80 ms mulva csattansz az 1 meterre levo
SG> szelvedonek, ami a 30 g-s lassulas miatt mar "csak" ~25 km/h -val halad,
SG> tehat hozzad kepest 75 km/h-val. Onnan ki, majd a fanak vagy Ivan
SG> kamionjanak.

ez most olyan, mintha soha nem kellett volna fékezned ilyet...


SG> Egyebkent meg birsz tartani 2-3 tonnat 0.1 masodpercig?
SG> Ugy, hogy hogy nehany masodperced van elotte "felkeszulni" ra?
SG> Mivel kokszolsz? :)

0.1sec alatt megállítasz egy 2-3 tonnás autót? de hogy jön ez ide?

azt javaslom, hogy menj ki egy üres autópályára, és fékezz egyet
180-ról. aztán nézd meg, hogy mennyi idõ alatt álltál meg, és mennyi a
fékút. sem 80ms, sem 10ms, de mégcsak nem is 0.1sec lesz, és nem
méterekben, hanem 10m-ekben kapsz eredményt.

ha 1m-rõl kapsz telibe egy kamion, akkor a legjobb öv, légzsák, akármi
sem ment meg, mert egyszerûen eltapos.

mostmár csak azt nem értem, hogy mirõl vitázunk.
abban megállapodtunk mindannyian, hogy a biztonsági öv, jó dolog. én
csupán annyit mondtam, hogy a városban, a dugóban, mikor araszolunk,
nem sok jelentõségét látom, de senkit nem akartam arról meggyõzni,
hogy ne használja, annyit tettem hozzá, hogy ha velem utazik vki, és
nem köti be, akkor azt szoktam mondani, hogy majd a büntit õ fizeti.
(persze asszem, most már pontozzák is, úgyhogy ez már nem jó)
de akkor mirõl beszélünk?  milyen hülyeségeket kell itt még
meghallgatni iván kamionjáról, meg kokszolásról, meg mittomén?




--
Üdvözlettel,
 pyxys1                            
web:  www.eposz.co.hu
e-mail: pyxys at vnet.hu





More information about the Elektro mailing list