Golf V, volt: F1 fizika
pyxys1
pyxys1 at westel900.net
Fri Sep 17 01:07:38 CEST 2004
Szia,
2004. szeptember 16., 23:26:18, írtad:
V> Azt ertsd meg, hogy ha neked nagyobb autod van, akkor a vesztesegek
V> mindenkeppen nagyobbak. (surlodasok, gordulo ellenallas, kozegellenallas)
ezek nem tudom miért lennének igazak, általánosan, de speciel a suzu
és az én automra igazak.
általánosan a nagyobb autó gördülési ellenállása lehet kisebb, a
surlódások is, a közegellenállás is.
gördülési ellenállásnál ugyebár a gumi az ami fontos, a csapágyak
elhanyagolhatóak. ebbõl viszont az következik, hogy akinek szélesebb
kereke van, az a vesztes. nem törvényszerû, hogy nekem szélesebb
kerekem legyen, mint kisebb(de zért csak kellene már definiálni, hogy
mi a kisebb, mi a nagyobb) autónak. láttam már nem kevés csodát
kerékügyileg. nekem 205-ös gumi van nyáron fent, ez 205mm. egy suzun
mondjuk 175mm-est tudok elképzelni a lemez felnin. a difi 30mm x 4.
nem sok, de van difi.
surlódásokat nem tudom megitélni, de remélhetõleg a futómû és a váltó
surlódási viszonyai is kiciben különböznek.
a légellenállás meg végképen nem arányos a nagysággal sokkal inkább a
formától függ. nem tudom mennyi a suzu légellenállása, de nem hiszem,
hogy sokkal, vagy egyáltalán jobb lenne. nem ezért, mert super autóm
van, hanem azért, mert oldalról nézve a fromavezetésben nincs túl sok
különbség.
a lancia delta, az kisebb volt méretileg, de az tuti, hogy sokkal
szarabbul hasította a levegõt, mint a 164-es alfa. sõt, azon 245-ös
gumik voltak, és a 4 kerékhajtás miatt nyilván több surlódás is volt
benne. pedig, méretre, legalább egy méterrel rövidebbnek emlékszem.
szal megértem és, hogy ha nagyobb autóm van, akkor nagyobbak a
veszteségeim, de amig nem döntjük el, hogy mi a kisautó és mi a nagy
autó definiciója, addig akármit is mondhatunk.
V> Csak a nagyobb tomeg miatt nagyobb a mozgasi energiad, es lassabban
V> fogy el gurulaskor.
igen, ezért jóval késõbb kell gázt adni.
V> De azt az energiat a motornak ki kellett kohognie
V> amikor felgyorsultal, es akkor jo sokat fogyasztottal, sokkal tobbet
V> mint a fele tomegu szuzika!
vagy ki tudja. mert ugyanakkora emelkedõ leküzdéséhez a nagy motornak
sokkal kevesebbet kell emelni a fordulatszámán, kevesebb
üzemanyagtöbletet kell adni neki. tipikus példa a gyöngyösi emelkedõ.
kisebb motorú autók, hogy tudják tartani a sebességet,
visszakapcsolnak. én nem kapcsolok vissza, hagyom a gázpedált is,
nyilván picit esik a sebesség és a fordulatszám, de közelsem kell
annyit változtatni, hogy visszakapcsoljak 4.be.
nyilván több üzemanyagot használok el felfelé, mint egyenesen. de
arról nem vagyok meggyõzõdve, hogy sokkal többet, mint egy másik autó.
nem hiszek benne hogy lineáris összefüggés lenne vagyis pont
ugyanannyival fogyaszt többet a nagymotor, mint a kismotor,
ugyanakkora emelkedõn.
de van itt egy szám, amit írtam. 186-os átlag/9óra, 11.2l-es
fogyasztással. ki kellene próbálni, hogy egy szuzuval mennyi jön ki.
(azért írom ezt, mert nincs más egzakt mérési eredményem)
V> Hosszu tavon kis auto = kis vesztesegek = kis fogyasztas
V> (Az igaz hogy alacsony teljesitmenynel a hatasfok rosszabb, ugyhogy a
V> kulonbseg kisebb lehet a vartnal)
és hosszútávon, 3szor annyi autó is kell. ezért ez sem egy utolsó
szempont. fõleg úgy, hogy már indulásnál 7db másik autót lehet venni
az árából.
én ezt az összehasonlítást tartom, és erre mondom, hogy szerintem, aki
új ignist(nem bántásiból ignis, csak azért, mert ennek írta vki az
árát, így ezzel tudunk számolni) vesz, az egy ilyen üzletet kött.
teszi minezt annak reményében, hogy majd
garancia(amirõl a már tapasztaltak tudnak mesélni), meg új szaga van,
meg biztos nem romlik el, meg környezetvédelem, meg ilyenek.
na, de mégegyszer. én nem akarok senkit semmire rábeszélni, sem
meggyõzni, sem semmi, mindössze a véleményemet mondtam el, azt is csak
azért, mert mindenféle méretû, korú, származású autó voltmár a kezem
alatt, és azért kötöttem ki végül emellett, mert a sok féle közül
nekem ez lett az igazi.
nincs több mondani valóm ezzel kapcsolatban.
>> pyxys1
--
Üdvözlettel,
pyxys1
web: www.eposz.co.hu
e-mail: pyxys at vnet.hu
More information about the Elektro
mailing list