Golf V, volt: F1 fizika

Auth Gábor auth.gabor at enaplo.hu
Wed Sep 15 08:10:53 CEST 2004


Halihó!

2004. szeptember 15. 00.17 dátummal pyxys1 ezt írta:
>>   Ezt nem tudom értelmezni. Miért kellene pörgetni a kis motort?
> mert nincs nyomatéka. lefullad. én alapjáraton felengedem a kuplungot
> és elindulok az autóval. Te gázt adsz, hogy el indulj. és egyformán
> fogunk elindulni. ez a difi.
  Nem szoktam gázt adni, hogy elinduljak. Biztos engem láttál? :))
  Az vezetéstechnikai hiányosság, aki gázzal tud csak elindulni, és akármilyen 
autóban produkálja. Az is vezetéstechnikai hiányosság, ha nem tud valaki kis 
motorral autót vezetni. :)

> ezzel a lehető legrosszabbat teszed a motorodnak. a benzines motorokat
> a megfelelő fordulatszámon kell tartani, ha túl alacsony az is rossz,
> ha túl magas, az is rossz. minnel minnél nagyobb a lökettérfogat,
> annál rugalmasabb a motor, vagyis, annál szélesebb az a tartomány,
> ahol nem károsodik. értelemszerűen, minnél kissebb, annnál szűkebb (és
> általában magasabb)
  Szépen leszidsz, amikor egy fia fordulatszámtartományt meg nem nevezesz. 
Szép. Mi problémád van azzal, ha vízszintes terepen négyben 2100/min 
fordulattal 50 körül poroszkálok. A motor jól van, az autó is jól van. Nem 
tartozom azok közé, akik szeretik hallani a motor üvöltését vezetés közben. 
Jaigen, és fél literrel többet eszik, ha háromban 3000/min környékén hajtom.

>> vagy üresben gurulok...
> hát, ez meg igen veszlyes...
  Nemmondod... miért? 40 és 50 között megy a forgalom, miért baj az, hogy 
üresben gurulok. Nem 160-al megyek üresben. :)
  
>>   hazafelé végig lejt az út... :)
> pláne! nem szívesen mennék utánad. az optimális fordulatszámtól eltérő
> fordulatokon egy nagy rakás dolog nem optimálisan működik az autóban.
  Te. Meg tudnád magyarázni, hogy mi jön ki alapjáraton a motorból is mi jön 
ki ha 4-ben nyomom a gázt? Szerintem az utóbbi esetben több benyát éget a 
motor.

>>   Egyébként kevesen nézik ki a kis Skodából a 100 lovat, a többség 55Le
>> körüli. Meg szoknak lepődni, ha odataposok... de nem nagyon szoktam,
>> közlekedési eszköz, amely az otthon és a munkahely között szolgál... :)
> akkor miért nem elég az 55Le? és miért taposol oda neki? hiszen lassan
> is eljutsz Aból Bbe, vagy nem?
  Igen, többször el is gondolkodtam már ezen. Mert A-ból a B-be megyek. Azért 
vettük, mert faluból jártunk be városba (15km), és ennek nagy része városon 
kívül volt. Ott jó volt a 100 ló, amikor előzni kellett, de elvétve előztem. 
Aki megelőzött, azt utolértem városob belül, mert megfogta a lámpa... :)
  Azért kellett autó, mert a távolsági busszal nehéz volt munkába járni. Ritka 
volt, ha volt, akkor tömött. Pár hónapja költöztünk be a városba, és itt a 
helyi közlekedés nem igényli az autót. 10-15 percenként van busz a munkahely 
és az otthonunk között. Ezért, mint írtam, felmerült, hogy eladjuk az autót. 
Mert jelen esetben A-ból B-be elég a tömegközlekedés, és pár év múlva inkább 
nagyobb-szebb-jobb lakásba költözünk.
  Nekem nem kell autó a munkámhoz. Ahhoz számítógép és internet kapcsolat 
kell. 
-- 
http://www.enaplo.hu - Iskolai Információs Rendszer
Auth Gábor -=- +36-70/9400-341 -=- ICQ: 49179141
FreeBSD 5.3




More information about the Elektro mailing list