Golf V, volt: F1 fizika

pyxys1 pyxys1 at westel900.net
Tue Sep 14 23:06:00 CEST 2004


Szia,

2004. szeptember 14., 11:38:18, írtad:

>> Az osszes tobbi meg egesz olcson javithato/cserelheto.

g> Az ujon is, ha van jobarat szervized... vagy ertesz hozza...
g> Ha nem, ugyanugy le fognak venni, mint az uj auto szervizevel...
g> Csak esetleg tobbet toltesz majd szervizben...
g> A kornyezetem tapasztalataibol itelve...

nem jó a mintavétel.
1. a nagyobb motort nagyságrendekkel nehezebb széttúrni.(általában nem
is hagyja magát)
2.nagy motort, igényesebb autókba raknak, vagyis vételkor drágább, így
a suhanc nem tudja megvenni
3. itt van példának az enyém, hót öreg, 3literes alfa164. fillérekért
veszek hozzá mindet, ami kopik, a blokkban már közel 800ezer kilóméter
van. még sem füstöl, kopog, nem esik szét, nem eszi az olajat, stb.
4. 12 éves létére, a motor meg 1989-es, ma is tudja azokat a
környezetvédelmi paramétereket, amiket kell egy szabályzott
katalizátoros autónak tudnia kell.


>> Nomeg a garancia, ami engem pl nem hat meg. Penzlenyulasnak tunik
>> csak.

g> Igen ugyanigy van sok ismerosom, aki szerint pl. a lakasbiztositas
g> is csak penzlenyulas... addig amig nem kovetkezik be a gond, addig
g> tenyleg ugy tunik...
g> Ha meg megis, akkor lehet fejet vakarni, es fizetni...

az autóval, ha baj van, akkor úgyis nagy baj van. ha ez összetörik,
akkor buktam egy piaci áron 500ezer forintos autót. ha veszek egy vadi
új (olyat, mint amiennyit ez nyújt), akkor kb 10 millát bukok.
a garancia meg, hogy beidézzem a szuzukis faszit: semmi mozgó
alkaltrészre nem vonatkozik. mondta ezt egy barátomnak, aki 11 ezer km
után visszavitte a vagont, hogy klattyog a váltó és folyik a
fékmunkahenger, balhátul. mondták neki, hogy húzassa ki, akkor nem
hallja majd a klattyanás, a fékkel meg az a baj, hogy szarul fékez!
a barátom 203 cm magas, és 160 kiló, úgyhogy kicsit később a váltót is
és a féket is ingyen csinálták meg neki.


>> Az meg szerintem nem allja meg a helyet, hogy foleg a nagytelj.
>> auto eloeleterol nem tudsz semmit.

g> Rosszul irtam... ugyanugy nem tudok az eloeleterol, de a nagytelj.
g> autot nagyobb esellyel hajtotta az elozo tulaj... vagyis ott
g> nagyobb a kockazatod, hogy "belenyulsz" egy rossz vetelbe...
g> Es itt nem a luxuslimuzinra gondoltam, hanem az ilyen 8 (7, 6,
g> 5...stb) alatt szazon tipusokra...

ööö, valamit rosszul tudsz. a luxus limuzinok eggyik jellemzője, hogy
jó és erős motorokkal szerelik őket, vagyis, tudni fogják a 6-7s alatt
százon dolgot.
(csak érdekesség képen: az én 1989-ben gyártott és kb 800ezer km-et
ment motorom még ma is tudja a 7.valamennyit százra)

(a nem luxuslimuzin, de tudja, az más kategória. azokhoz me gvezetni
kellen tudni)

van itt egy mindezektől sokkal fontosabb dolog.
nem tudom, hogy miért képzelik a nagyautó ellenes emberek, hogy azért,
mert egy autóban mondjuk egy 3-4-5-6 literes 2-3-4száz lóerős motor
van, akkor azzal mindig 2-3-4száz lóerőnyi teljesítménnyel autózik az
ember. mert szerintem elég egyszerű belátni, hogy a rendelkezésre álló
max teljesítményt csak lehetőségem van használni, de nem muszáj. és
innentől kezdve, megint ott tartunk, ahol már egyszer tartottunk, hogy
nam az autó a hülye, mert száguldozik, hanem a vezetője, aki ha hülye,
kis autóban is tud legalább annyira hülye lenni, mint a nagy autóban.

--
Üdvözlettel,
 pyxys1                            
web:  www.eposz.co.hu
e-mail: pyxys at vnet.hu





More information about the Elektro mailing list