Golf V, volt: F1 fizika

Fuzesi Arnold arno at externet.hu
Tue Sep 14 09:53:46 CEST 2004


Node kornyezetvedeni lehet normalis motorral is?!?
Valamelyik alfa (ezekre van ralatasom, de szerintem a japanok is siman
tudjak) mar joval a megjelenese elott teljesitette az EU4-es (vagy melyik az
akutalis) szabvanyt.
Pedig az alfa-k nem arrol hiresek, hogy nem mennek, es sporolnak a
benzinnel.

Hehe...ha jol megnezem a listat, akkor pont visszafele ertelmezve akar jo is
lehet :))

Nem oly régen vezettem egy vadi uj kis Lancia Y-t, meg egy automata valtos
Corolla Verso-t.
Mindketto teljesen jol ment,zsir uj tervezes, koze nem volt ehhez amit a
golf muvelt.
Ez tenyleg eletveszely...

Nnna mindegy. Ne vegyetek Golf-ot, drága is, szar is!
Szomoruva tesz, hogy az orszag ennyire igenytelen etekintetben...
Node ez latszik a kozlekedesi kulturan is. :(
(Mar gondoltam ra, hogy valamelyik radioba irok, hogy csinaljanak
"kozlekedesi moral" cimmen kis szosszeneteket.Pl miert jo elindulni idoben a
lampanal. Kb ketszer annyi ember atferne...Kisebb lenne a dugo, ha mindenki
normalisan vezetne. )

Arnold
Ui: jo a kereskedos sztori... :))
----- Original Message ----- 
From: "L. Pásztor" <seasoft at hu.inter.net>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Tuesday, September 14, 2004 10:06 AM
Subject: Golf V, volt: F1 fizika




Egyetértek, pont ilyen. És mindez a környezetvédelem és a
fogyasztás, és vásárlói szokások miatt van.
A kocsi nem enged vastag gázt, a computer felül fog bírálni,
mert ekkor nagy a fogyasztás, meg a katalizátor sem müxik
rendesen. hideg katalizátoron nem enged nagy átfolyást.  Nem
enged hirtelen nagy fordulatot sem, valszeg az elobbi miatt,
vagy még a franc tudja minek. Magyarul ha 90-100-nál tolsz
neki egy hármast és nyomsz egy padlót, akkor is lusta marad.
És alkalmazkodik a vásárlói szokásokhoz.
Autókereskedo barátom szerint Mo-on (és kicsit Európában is)
az autósok jórésze az alábbi sorrend szerint vesz-választ
autót:

1. ár
2. fogyasztás
3. motortípus (diesel.benzin)
4. légkondi
5. kasztniméret (ajtószám) és kasznitípus (pl. astra F, G)
6. külso megjelenés, szín, pohártartó, térképlámpa és egyéb
parasztvakítás
7. felszereltség (légzsák, ködfény, reflektormosó, tetosín,
stb)
8. teljesítmény (motor, fékek)
9. biztonság (felniméret, gumi, reflektor)
stb.

Ennek megfeleloen. pl. kis hazánk tele van 1.2-es motorú
babakocsikkal, 1.4-es táliákkal, ahol vírusos volt a
szoftver, amivel a karosszériát tervezték  :-)))
A vagányabbja 1.6-ost vesz.
Ha valaki egy szalonban 2.0 felol érdeklodik, már
összesúgnak az eladók.
Feljebb meg már bolond.

Barátom dühöng a szalonban, hogy nem tud beleeroltetni
extraként egy k...va szervókormányt az astra classikokba. Az
nem kell, sem ABS, de 1.2-es max. 1.4-es motor igen és
légkondi feltétlenül. "Mög dízzel is lögyön, mert az ám ócsó
pézér mögy"

Szóval nyugi, újabban mind ilyen. Augusztusban,
uborkaszezonban végigjártam néhány autókereskedot, mentem
egy pár kört néhány 1.6-os és 1.8-as benzines  járgánnyal.
Nagyobb motorral persze nincs próbaautó, mert úgyse vennék
meg. Dízelt nem próbálok, mert azt meg annak, akinek két
anyja van  :-))
Majdnem mindegyik ugyanígy viselkedik. Most ez a trendi. A
computer vezet helyetted. Borzasztó. És szvsz életveszélyes.
És meg kell majd vennünk egy csomó sz...rt, hogy ne
használjuk, vagy azon elmélkedjünk, hogy miként lehetne
kiiktatni.

Szeretek fényképezni, és azokat a jólfelszerelt 200-300e
közötti filmes gépeket szerettem, ahol igen jó ház, gyönyöru
zoomos optika, és minden automatika kikapcsolható volt. Csak
így lehetett igazán jó képeket készíteni. Ahol én állítom be
a fókusz, a záridot, meg a blendét, és a fényméro csak segít
és többi csicsának meg kuss.

Úgy látom autóvásárlásban itt is át kell venni ezt a
szemléletet. Brrrrrr.

Egyébként autókereskedoket szoktam (akaratlanul) így
fárasztani:

- Jónapot (jön felém egy eladó liba)
- segíthetek?
- autót keresek.
- a legjobb helyen jár, milyenre gondolt?
- 4 ajtó, 5 személy (szeme felcsillan, a lgjobb helyen jár,
vaaaaan !)
folytatom: - 6 henger (elkomorul)
- hívom a kollégámat.
- o.k.
kolléga érkezik rendszerint az emeletrol
- 4 ajtó, öt személy, hat henger (kozbevág: leeeeesz, de
folytatom)
- 7 kg per LE  és ha tele van akkor is max. 8mp alatt
százon.
- Egy pillanat, hívom a fonököt vagy a csoportvezetot, stb.
Írástudó ember jön az emeletrol, széles mosoly, elismétlem
az elozot.
- háááát sajnos ilyen nincs itt, mert nem keresik, de az
különben is sokat fogyasz, meg Mo-on csak 90-nel lehet
menni, drága a fenntartás. Itt van pl. az az aranyos kis
1.4-es ........
- Neeeem ! 4 ajtó 5 személy, 6 henger, stb.
- Igen tudunk rendelni ezt, meg ezt meg ezt. Próbaautó
nincs, kipróbálni nem lehet, mutatni nem tudok, csak képen.
Rendelésre ennyi milla, megjön 4-5 hónapra, eloleg 50% kp,
mert mi van ha a nyakamon marad ? Garancia egy év, extra
garit nem kötünk rá, mert ......stb.   Bocsánat ügyfél jött.

Új ügyfél házaspár, férj szól:
- jónapot, ócsó, új kicskocsit keresek, kis fogyasztással,
olyan 1.2-es dízel motorút, eccerut, nem kell olyan luxusos.
felesége beleszól:
- ugyi pohártartó, térképlámpa, hátsó fejtámasz és
légkondícionáló is van most akcióban? Olvastam az újságban.
Mert tudja az a borzasztó meleg........

Na, ekkor szokat elhúzni.


Bocs a hosszú OT-ért.

----------------------------------------
L. Pásztor
seasoft at hu.inter.net
----------------------------------------


-----------------------------------
 Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/




More information about the Elektro mailing list