Tesla
Sass Péter
spafi at aramszu.net
Tue Sep 7 02:11:11 CEST 2004
<ide.ne.irj at freemail.hu> 2004.09.07. 23:48:38 +2h-kor írta:
> Thus spake zsolt.barta_2 at philips.com:
>
> > A toroid ami bármilyen formáju lehet de célszerü gömb alakra törekedni ,
>
> A toroid ugye nem trafo, hanem az elektrod a tetejen? :)
Ezt én is néztem egy darabig. Ráadásul gömb alakú toroid...
> (Allitolag azt hivjak ugy a szakmaban)
> Miert nem sima gombot szokas hasznalni?
Sokan azt használnak.
> Az miert van, hogy a primer a szekunderen kivul van?
Amit életemben először láttam, ott belül volt.
> Normal trafonal mindig a primert szokas belulre tenni.
> Eleg laza lehet a csatolas a ket tekercs kozott, nem?
Szerintem kb. 0,5. Csak a szekunder alsó részét kell nézni, mert csak azzal kell
kapcsolatban lennie. A Tesla trafó valójában nem trafó, sokkal inkább tápvonal.
Egy negyed hullám hosszú tápvonal kis impedanciával táplálva, a távoli, szakadt
végen óriási feszt ad le. Kb. így működik a tesla trafó is, ezért tud nagyon
sokszoros feszültséget előállítani, jóval többet, mint ami a menetszám-áttételből
adódik!
> En biztos elektronikus meghajtasut
> fogok csinalni,
...
> Most lesz lomtalanitas, majd kibelezek nehany mikro trafot...
Ha elektronikus a meghajtás, akkor nem szükséges! 300 V-ról, teljes híddal
bőven meg lehet hajtani.
http://forum.terminal.hu/viewtopic.php?t=20377&postdays=0&postorder=asc&start=50&sid=6f31603bae790f08453204db3afe776a
Üdv.:
--
Sass Péter
Távközlés technikus és tranzisztor-gyógyász
More information about the Elektro
mailing list