Tesla

Sass Péter spafi at aramszu.net
Tue Sep 7 02:11:11 CEST 2004


 <ide.ne.irj at freemail.hu> 2004.09.07. 23:48:38 +2h-kor írta:

> Thus spake zsolt.barta_2 at philips.com:
> 
> > A toroid ami bármilyen formáju lehet de célszerü gömb alakra törekedni , 
> 
> A toroid ugye nem trafo, hanem az elektrod a tetejen? :)

Ezt én is néztem egy darabig. Ráadásul gömb alakú toroid...

> (Allitolag azt hivjak ugy a szakmaban)
> Miert nem sima gombot szokas hasznalni?

Sokan azt használnak. 

> Az miert van, hogy a primer a szekunderen kivul van?

Amit életemben először láttam, ott belül volt. 

> Normal trafonal mindig a primert szokas belulre tenni.
> Eleg laza lehet a csatolas a ket tekercs kozott, nem?

Szerintem kb. 0,5. Csak a szekunder alsó részét kell nézni, mert csak azzal kell 
kapcsolatban lennie. A Tesla trafó valójában nem trafó, sokkal inkább tápvonal. 
Egy negyed hullám hosszú tápvonal kis impedanciával táplálva, a távoli, szakadt 
végen óriási feszt ad le. Kb. így működik a tesla trafó is, ezért tud nagyon 
sokszoros feszültséget előállítani, jóval többet, mint ami a menetszám-áttételből 
adódik! 

> En biztos elektronikus meghajtasut
> fogok csinalni, 
...
> Most lesz lomtalanitas, majd kibelezek nehany mikro trafot...

Ha elektronikus a meghajtás, akkor nem szükséges! 300 V-ról, teljes híddal 
bőven meg lehet hajtani. 

http://forum.terminal.hu/viewtopic.php?t=20377&postdays=0&postorder=asc&start=50&sid=6f31603bae790f08453204db3afe776a

Üdv.:
-- 
Sass Péter
Távközlés technikus és tranzisztor-gyógyász



More information about the Elektro mailing list