SPEKTRUM MOST -> Auspuf gondok meg mindig

ide.ne.irj at freemail.hu ide.ne.irj at freemail.hu
Mon Sep 6 02:18:05 CEST 2004


Thus spake Fuzesi Arnold:

> Ezt nemértem....
> Arra gondolsz, hogy par Hz-el kanyarogva halad az uton? :)

:) Egyszeruen egyenesen mesz az egyenes uton, es kozben oldalrol fuj
nemi szel. Az ablakot megfelelo magassagig lehuzva eddig minden
autoban sikerult gerjedest eloideznem, ha volt szel.
Most nyaron rengeteget autoztunk, direkt szorakoztam ezzel :)
En mindig lehuzom az ablakot, kulonben a kocsi karpit es egyebek
kiparolgasatol rokazom, meg minden egyeb bajom van.
Na a lenyeg az, hogy erdekes modon baromi hirtelen kezdodik a
berezges, 1-2 centit lejjebb huzva az ablakot rezeg, felette nem.
A hataron tartva jol lehet erzekelni a kulso szellokeseket.
Erzem hogy kormannyal egyenliteni kell amikor jon a lokes, es
azonnal hallom a berezgest is. Pontosabban van egy kis felfutasi
ideje, nem pillanatszeruen no/csokken az amplitudo.
Egy masik kocsin volt egy kis atlatszo muanyag terelo az elso
ablakok felett, kellemes szinu, a napfeny ellen is ved.
Az ezt megoldotta, amig az ablak nehany centivel a terelo ala nem
ert, nem volt berezges. Viszont ugy megvaltozott az aramlas, hogy
addig csak kifele szivta a levegot, eleg durva sebesseggel, tehat
jo kis vakum keletkezett. Jobban lehuzva hatrafele fujt a menetszel.
Ennyi amit hozza tudok tenni. Termeszetesen a tervezestol fugghet a
berezgesi hajlam, de nem nagyon tudok elkepzelni olyan konstrukciot,
mely megfelelo korulmenyek kozott ne rezegne be... Egy bizonyos
sebesseg felett tuti turbulens lesz az aramlas, orvenyek szakadnak
le az ablaknal, es az hallhato/erezheto hatassal rendelkezik.
Meglepo, hogy nem okoz balesetet, az infra eleg csunya dolgokra
kepes, megfelelo amplitudo/freki eseten!

> Arnold

-- 
Valenta Ferenc <vf at elte.hu>   Visit me at http://ludens.elte.h u/~vf/
"Nyugi, minden a legnagyobb rendben csuszik ki a kezeim kozul"




More information about the Elektro mailing list