Foldelesi problema

Erdos Zoltan silverst at axelero.hu
Sat Sep 4 19:03:49 CEST 2004


Hali!

Egy idoben a jatekautomatas vilagban divat volt az elektromos sokkoloval 
hazavagni a konkurrencia holmijat.
A mai autoelektronikakban is akad szerintem olyan erzekeny elem, ami 
ilyen 'terhelest' nem viselne el.
Ez nem tipp az autotolvajoknak, de figyelmeztetes a tulajdonosoknak. 
illetve annak, aki barkacsol.
Az mas kerdes, hogy ilyenfajta tulfesz nem csak sokkolotol, hanem 
villamcsapastol, statikus toltodestol is szarmazhat.

Szereny velmenyem szerint a konstruktoroknek is ra kell jonniuk, hogy a 
testeles helyett teljesen kabelezett tapellatast kell az autokban is 
elkovetni...  (asszem ez mara mar ugyis igy van)
Legfeljebb az erosaramu reszeken fogadhato el pozitiv v. negativra  
'testelt' vezeto...
Meg ott is kerdes, mert a korroziv hatast nem is nagyon szamolom.

Igaz, lattam mar 'antikorroziv' cellal kasznira kotott egyenaramot... 
Csak nem igazan ertem, mi a masik polus?

E.Z.

Móczik Gábor wrote:

> Hidvegi Jozsef wrote:
>
>> Szerintem a tapnullat nem kell vezetni kulon kabellel, a kaszni eleg 
>> jol vezeto
>> fem. A kozos nulla a radio femhaza lehetne.
>
>
> Gondolkodtam rajta, de valamiert senki nem igy csinalja. Talan mert a 
> kaszni tobb reszbol van osszerakva, es nem biztos hogy jo kontaktust 
> ad? Nem tudom.
>
>> megcsinalni, akkor csak egyre lehet torekedni: hogy a - pontok iszonyat
>> kabelekkel legyenek osszekotve, es jo kozel legyenek egymashoz. 
>> Szerintem a
>> havernal is valami ilyesmi lehet.
>
>
> A radio a kocsi elejen van, az erosito meg hatul, 35-os kabelek mennek 
> hatra neki. En 16-osat vettem, gondolvan, nekem nem kell 2kW, nem kell 
> olyan buzi kabel. Na, majd kiprobalom meg azt, hogy a radiohoz a 
> foldet hatulrol viszem vissza, akkor elvileg majdnem kozos foldponton 
> lesznek. A fejegyseg nem fogyaszt sokat, valszeg nem lesz kritikus a 
> visszafele kabel.
>




More information about the Elektro mailing list