vákumszivattyú DOD motorok , csak megszallott autosoknak - nem off.
charles hoss
dexter at bekesnet.hu
Wed Oct 27 17:17:36 CEST 2004
Nya'ri Viktor wrote:
>>
>>
>> ekszij hajtja a motorrol - szerinted ? :)
>
>
> És az ékszíjat biztos, hogy nem csak fékezéskor dobja rá??? :)))))))
>
> ..oké, ezt nem tudtam; akkor valszinü birja.
:) mint a regi kombajnokban ?
meno lenne .
btw , kozben agyaltam az automon es arra jutottam hogy utazni a
nyomatekmaximumon szoktam vele (2000rpm)
de a motor hatasfokat rontja hogy ilyenkor kb 24Hgin a vakuum - tehat ha
hatekonyan akarnam hasznalni akkor az lenne a jo ha mondjuk lezrnek par
hengert ahogy az amik most a DOD displacement on demand blokkonal
csinaljak .
ezert eloszor elvegeztem egy kiserletet :
felgyorsitottam az autot ugy kb 100-ra es levettem a gyujtast - nincs
befecskendezes , nincs gyujtas - nagyon enyhe motorfeket tapasztaltam ,
semmi kulonbseget nem lattam bar neha semmi gazt (pillangoszelep) neha
padlot nyomtam neki .
ebbol arra jutottam hogy a motorfek erosseget nem befolyasolja a
feltoltes - tehat ha mindent jol latok akkor nem kell kulon
pillangoszeleppel lezarnom a hengert .
ha a lambda szondat kikapcsolom akkor az auto a jelenlegi allpotban megy
tovabb - igy nem kavarja el a fogyasztast akkor amikor hirtelen
kikapcsolok egy hengert es onnan csak tiszta levego jut a kipufogoba -
kiutve a lambda merest .
tehat a kovetkezo lepes : ha a tempomat be van kapcsolva akkor
lekapcsolok 1-2 hengert - marad meg negy -
egy lehuzasa utan a meres szerint 2000 rpm-nel utazva felmegy a
szivoternyomasom 16 Hgin-re , ugy tunik hogy kettot is elbir - lehet
hogy ezt mar nem akarom megjatszani .
egyel meg a tempomatot sem kellett atprogramoznom (suly-loero arany)
mukodokepes maradt .
a teljesen feltoltott henger dolgozna a leghatekonyabban , de ez a
terheles mar arthatna a csapagyaknak - es nem akarom tonkretenni ido
elott a blokkot - meg legalabb 300.000km van benne .
bye
dexter
More information about the Elektro
mailing list