[OT]dizel vs benzin

charles hoss dexter at bekesnet.hu
Tue Oct 19 10:09:54 CEST 2004


Mészáros Dániel wrote:

> Hi!
>
> A magyar gázolaj az egyik fontos ok, a másik az, hogy az öreg 
> atutóparkunknak gazdabaja is van. A dízelek elmennek (főleg a japánok) 
> 3-400 ezer kilómétert hozzányúlás nélkül, beindul, stb..., de a 
> porlasztócsúcsokat nem árt cserélni 100-200 ezrenként. 

gazdabaj ?
nem ertunk egyet .
nezz ra egy vadonat uj hdi-re - telekormolta a garazst 3000km alatt (az 
elso 3000 alatt)
a masik hogy nezz ala valami ored csontnak , es egy ilyen hdi-nek - a 
turbo cso a motor legalso pontja ...
muhiba :(
mitsu l400 : ugyanez , indulaskor fustol .
ducato 2.8 idtd ugyanez , csak meg alapjaraton teleonti a turbot , kiput 
elegetlen olajjal
ezek mind uj autok voltak nalunk.

> A csóró magyar meg úgy van vele, hadd füstöljön, megy ez még, nem 
> költök rá. A mechanikus adagolós dízelek amúgy is korszerűtlenebbek 
> mint az azonos időben készült benzinesek, mert nem fejlesztették őket 
> annyira, csak az utóbbi időben kapcsoltak rá a környezetvédelmi dolgok 
> miatt. A mechanikus pl. azért füstöl elinduláskor, gyorsításkor, stb.. 
> mert ha megjön a turbónyomás, az nyit az adagolón és ad neki sok 
> kaját, ilyenkor a mechanika késedelmei, stb. miatt kap egy nagyobb 
> fröccsöt mint kellene neki, ezért füstöl egyet. Utána minden OK. Az új 
> elektronikus, közös nyomócsöves, részecskeszűrős dízeleknél ezek ki 
> vannak küszöbölve, de azok már jóval érzékenyebbek a gázolajra mint a 
> régiek. (román gázolaj 150Ft rulez!)

 a roman gazolaj sokkal jobb minosegu mint a magyar . pl odakint senki 
nem keveri vissza az elkobzott savas olajat a finomitoban .

bye
dexter




More information about the Elektro mailing list