onmentes forrasztas - forrasztoon megszunik
L. Pásztor
seasoft at hu.inter.net
Mon Oct 11 17:37:01 CEST 2004
----- Original Message -----
From: "Borbas, Imre" <Imre_Borbas at or.mxim.com>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Monday, October 11, 2004 7:03 PM
Subject: RE: onmentes forrasztas - forrasztoon megszunik
> [...]
> > Nemtom, de USA-ban allitolag marha keves a dizel.
> > Hogy ezert-e vagy masert azt nemtom.
> >
> > Arnold
> >
>
> Szemelyautobol keves van, de a busz, kamion, vonat,
markolo, stb, az mind
> dizel ott is. Azert van keves, mert a kaliforniai
emisszios hatarok nagyon
> szigoruak es ez az egy allam akkora piac, hogy ha ide nem
tudjak eladni,
> akkor nem is nagyon erdemes gyartani/behozni azt a tipust.
> Viszont amit hallottam egy ottani szakembertol egy
interjuban az az, hogy o
> szorgalmazna a dizelek ottani minel nagyobb elterjedeset.
A dizelek
> fogyasztasa ugyanis kisebb, emiatt a CO2 kibocsajtasuk is
kisebb es ez a
> legnagyobb gondot okozo gaz (uveghazhatas).
Amerikában a következőképpen osztályozzák az autókat, és a
névek igen sokatmondóak:
full size car - ez a klasszikus típus, pl. a rendőrautók.
Minimum V8, vagy attól fölfelé, és 5-6 literes motorokkal.
Amerikában ezt tekintik (a full szó itteni jelentése) a
teljes, egész autónak. Európai megfelelője talán a böszme
nagy merci lehet, meg a 7-es BMW meg 7xx-es nagy Volvok.
midsize car - az elfogadható kompromisszum (odakint). V6
és amerikai léptékű kaszni. Európai megfelelője Audi A6,
sok merci és 5-ös BMW opel omega, stb.
compact car - a színvonal alatti autó, illetve keleten a
nők egy részének, és fiatalok autója. Olyan kategóriának
tekintik, mint itt a Suzukit. Európai középkategóia tartozik
ide, nagyobb opelek és fordok meg pözsók és citroenek, stb.
sub-compact car - ami még az előzőnél is kisebb. Elég ritka
látvány amerikában. Nem szivesen paszírozzák bele magukat.
És a lényeg: ahogy a midsize car alatti részt nem tekintik
autónak, ugyanúgy a dieselt sem tekintik annak. Az ott
munkagépnek számít. Pick-up carnak még elmegy, de már annak
is csak marginális.
Úgyhogy dumálhat ott akárki akármit, mert ott az autógyárak
a társadalmi megítélés, a divat és a fogyasztói igények után
mennek, és nem fordítva.
Ugyan úgy, ahogy én sem tehetem, így nem is fogok itthon
tömegközlekedni, és autóra (is) épülő életmódomon
változtatni csak azért, mert néhány gazember évente
feltalálja a P+R spanyolviaszt és hatalmas pénzeket gurít le
ezzel.
----------------------------------------
L. Pásztor
seasoft at hu.inter.net
----------------------------------------
More information about the Elektro
mailing list