Vizbefecs

Fuzesi Arnold arno at externet.hu
Sun Oct 3 16:30:14 CEST 2004


Jottem reggel haza a hetvegi horgaszatbol a Köröspartról.
Tök jól ment a kocsi, és ahogy melegedett az idő, meg tavolodtam a Körös
vonalatól szépen szállt fel a pára.
Kocsi meg erezhetően hitvanyabbul ment, sokkal hangosabb lett a motor.
(Erces lett a hangja)
Gondoltam kipróbálom, és összedobok egy vizbefecskendezest kovetkezo
alkalommal, ha itthon leszek, pihenes gyanant.

Az elvi alapok érdekelnének hirtelen
Hany % RH-t szeret a motor? Gondolom nem feltetlen 100%.
Mernem a kulso RH-t, meg a beszivott levego mennyiseget, es ez alapjan
kiszamolnam mennyi vizet adjak a levegohoz.
Gondolom eddig jo.

Mivel porlasszam be?
Sima injektorral szoktak a rally-s népek, de nekem csak pisilna egy
hagyomanyos injektoron, nem porlasztana a vizet rendesen.
Vagy nem feltetlen?

Mivel csinaljak nagy nyomast?
Lampamosok mekkora nyomassal dolgoznak?

Tovabba azon agyalok, hogy ez nem legtomegmeros, hanem MAP szenzoros kocsi,
azaz:
A levego homersekletet is mernie kell, a nyomasa mellett, hogy a tomeget meg
tudja allapitani.
Ha nyomok be vizet, akkor a homerot huteni fogja  az aramlo nedves levego,
hamisat mer.
(Ami elvileg nem gond, mert egyesek szerint a lambda majd jol utanakorrigal,
de en ebben nem hiszek)

Ilyenkor mi van? :)
Itt leragadtam kicsit.
Annyira nem akarom szetdurni a kocsit, hogy a szivocsonkba fecskendezzek be
rogton a homero utan.

Arnold
Ui: Ha lehet akkor inkabb az autos listan folytassuk:
info:
http://progzmaster.homelinux.org





More information about the Elektro mailing list