OTmegint auto

pyxys1 pyxys1 at westel900.net
Sat Oct 2 15:05:13 CEST 2004


sziasztok,

csak azért írom le, mert tanulságos.

minap lehalt az autóm. a 164-es. jelenség a következõ volt:
alapjáraton minden ok, rendesen járt a motor. abban a pillnatban, hogy
hozzáéertem a gázpedálhoz, rögtön lefulladt. a benzincsõbe szereltem
nem régen (kb 500km-el ezelõtt) szereltem egy kis szûrõt, ezen
keresztül jól látható volt, hogy üzemanyag van, de üzeminyomás
ingadozásra gyanakotam. gyorsan fõüzemanyagszûrõcsere. helyzet nem
változott. hoztam a mûhelybõl egy üzemanyagnyomásmérõt, felakasztottam
és néztem, hogy mi történik. gyujtás rákapcsolása után semmi... majd
indítózásra megjott az elõírt 3bar. amint ez a nyomás megvolt, be is
indult az motor. de nem javult meg, mert megint rögtön leállt, ha
hozzáértem a gázpedálhoz. nyomás meg leesett 0.2bar-ra.
gondoltam, az ac pumpa nem szállít eleget, ezért elõvettem a könyvet
és elkezdtem kiguberálni belõle, hogy hogyan kell az ac pumpát
kitermelni. megvolt, megyek vissza a motorhoz és ámulok, bámulok, mert
a nyomásmérõ megint az elõírt 3bar-t mutatja...
diagnozis: rendszer feltölti magát elõírt nyomásra, de bazi lassan tud
átfolyni a benzin, valamin.
mivel semmi más nem volt a benzín útjában,
hopp, kivettem az utólag beépített kis szûrõcskét. nyomásmérõ beköt,
indít, és csoda! meggyógyult a motor.
jobban szemügyre véve a "szûrõcskét" látom ám, hogy megolvadt!!!! a
benzintõl és belül szinte teljesen összezáródott a kimenõ oldali
csöve. belefújva szinte semmit nem tudtam átfújni rajta.

tanulság: amit lehet venni kisebb nagyobb boltokban, nagykerekben
kicsi, fehér-áttetszõ benzinszûrõ az _nem_ benzinálló!(ez a fajta
legalábbis nem, egy nagy R betû van a felületébe dolgozva, nem tudom
kit jelent, hogy rohadna meg aki jóváhagyta a gyártását/forgalmazását).
egyszer már jártam így "benzincsõvel", de az legalább látványosan szétolvadt...

tanulság2: olyan kicsi mennyiségû üzemanyag kell az alapárathoz, ami
még egy olyan szûrõn is képes átszivárogni, amin kb 25-30 perc alatt
emelkedett fel a nyomás 0,2 bar-ról 2.5-ig. (nyomás nélkül a szûrõn kb
4sec/csepp "sebességgel" bírt "átfolyni" az üzemanyag.

tanulság3: ne akard jóbbá tenni azt ami már így is jó, és '89 óta
hibátlanul mûködik.(a motor 89-es, a kaszni 93-as).



--
Üdvözlettel,
 pyxys1                            
web:  www.eposz.co.hu
e-mail: pyxys at vnet.hu





More information about the Elektro mailing list