[OT]egy kis fizika
L. Pásztor
seasoft at hu.inter.net
Mon Nov 29 16:49:48 CET 2004
----- Original Message -----
From: "charles hoss" <dexter at bekesnet.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Monday, November 29, 2004 3:35 PM
Subject: Re: [OT]egy kis fizika
> tiz- tizenot masodpercig hallom csorogni az olajat (eleg
magas a blokk)
> de ha kicsavarod az karter leereszto csavart akkor harminc
masodperc
> alatt lefolyik a mennyiseg 95%-a , es a tovabbi ket perc
alatt csorog
> le a maradek egy kb hiperbolikus gorbe szerint
> (persze lehet hogy a 0w-s az mar "intelligens" olaj ,
lehozza a vizkovet
> , az orromat is tiszticcsa , de azert ne egyel meg mindent
amit egy
> ilyen verprofi szerviz mond - az en szavamat se vedd
keszpenznek - menj
> ki , inditst be , merd meg leallitas utan 15-30-90-180 sec
utan .
Olajcserénél (van aknám) kézzel tartottam egy 5 literes
kannát alá.
Az olaj meleg volt, akkor álltam az akna főlé. A csavar
kitekerése után a félbefűrészelt kanna telefolyt kb. fél
perc alatt. Ez cirka 4 - 4.5 liter.
Aztán egy másik fél kannát alá, és deszka keresztbe az
aknán, kanna rajta. Ekkor már csak szinte csöpögött.
Matattam a kipufogó rögzítésekkel vagy 5 percet. Ezalatt
kijött még egy szűk liter. Na lehet hogy a szervízben
igazuk abban, hogy annak a fél vagy egy liternek kell pár
perc mire lefolyik. És mivel a szintmérésbe ez is
beleszámít, így lehet hogy igazuk volt az oljaszint
méréssel.
De nem vagyok profi, ebben kevés a tapasztalatom és csak
csak ugatom ezt a témát.
> > Egy márkaszervízben pedig már ez
> >is nagy eredmény ha elsőre nem hangzik parasztvakításnak,
> >mint a legutóbbi is miszerint a 0W30-as olajok ma már
olyan
> >jók, hogy bírják a magas hőterhelést. :-)
> >
> >
> :)))) LOL
> az a ket szam semmit nem jelent - van egy ket betus jelzes
ami elarulja
> a teljesitmeny szintet :) ez a ket szam csak a mernoki
tankonyvre utalas
> ami alapjan mereteztek a motort .
Erről sem tudok sokat. Viszont vannak a tágabb
környezetemben versenyzők is, akik egytől egyig ugyanazt
mondják: ha hajtod az autót és nincs külön olajhűtőd rajta
akkor a 30 kevés, 40-es végű olaj kell, ha meg gyilkolod a
gépet akkor 50-es turbinaolaj. És ennek megfelelően
mindegyik 10W40-est vesz. A garázsuk és műhelyük tele van
ilyen üres és félüres flakonnal - ami elég beszédes
számomra. Sajnos (vagy szerencsére? ) nincs időm bővebben
foglalkozni ezzel, én is csak hajtom a kocsikat.
Egy ilyen kis OT pedig nem árt nekem sem, kösz az infót.
----------------------------------------
L. Pásztor
seasoft at hu.inter.net
----------------------------------------
More information about the Elektro
mailing list