Grafit hutoborda
jhidvegi
jhidvegi at freestart.hu
Thu Nov 18 16:31:21 CET 2004
>Igazad van, a kemenysege miatt hasznaljak. Ennek ellenere a jo hovezetes
>legalabb olyan nagy szerepet jatszik. Ha nem vezetne jol a hot, akkor a
>munkavegzo resze hamar felmelegedne es elegne. Kell a jo hovezetes is.
Eszembe jutott a normal vagotarcsa. Van nagy gepem, az a karos, 3f motorral
hajtott, ami csak ugy sodorja ki a vasat a francba, minden izzik, mint a fene,
ami kimegy. Ha nem rakok oda felfogo lemezt, 10m-re is nyomja a szikrakat, a
vedolemezen vaskupor rak fel, pedig fuggoleges koruli a pozicioja, a szemcsek
osszehegednek.
A vagotarcsa eleg szar hovezeto lehet, hiszen ez egy szemcses, ragasztott
szerkezet, valami uvegszal erositesu dolog. Eszebe sincs folizzani. :-)
Valoszinu, hogy a nagy sebesseg, amivel a levegoben halad, lehuti, es jelentos
sugar iranyu legaram is lehet. A keruleten a max ugye 80m/s, de az 50-60m/s
uzemszerunek foghato fel.
A gyemantszemcses tarcsaval is hasonlo lehet a helyzet. Ott inkabb az a gond
azzal, hogy vasat vagnak vele, hogy az egy eleg szivos anyag, forgacsolni kene
neki, arra meg nincs neki mikro kivitelben se vagoele. A kovet inkabb aprora
tori, amikor arra jar, a kovet nem lehet forgacsolni.
Es tenyleg gyemant van benne, ezt onnan tudom, hogy van egy ceg, amelyiknek
kellett volna aramforrasokat csinalni, es magyaraztak, hogy a gyemant szemcseket
korbegalvanizaljak nikkellel. Azt nem mutattak, hogy elotte mi tartja ott a
gyemant szemcseket, ez benne a titok talan.
Azert nem olyan draga egy ilyen gyemantos vagotarcsa, mert ha megnezzuk, alig
van benne gyemant, az is jo apro, es ipari gyartmany, nem pedig nagy darab
ekszergyemantok darabokra torve. :-) Ezzel egyutt nem is olyan olcso. Egy 230-as
tarcsa vagy egy 10-esbe kerul, es nem is lehet vele olyan sok betont vagni. A
teglat viszont fantasztikusan viszi, mint kes a vajat! (Csak legyen honnan
levegot venni. :-) ) Es amikor betont, meg teglat vag az ember, a kirepulo por
nem forro, meg se kozeliti a vasat. Joval kisebb az egysegnyi kivitt anyagra
juto energia, amit be kell vinni. A vasnal ez oriasi a teglahoz, betonhoz
kepest. Mondjuk egy jardalapot felbevagni kezzel perc nagysagrendu egy
1,7-2kW-os geppel, ami nincs is fullra kihasznalva. Egy ekkora keresztmetszetu
vasat a nagy, 4 kW-os karos geppel joval tovabb tartana atvagni, es iszonyat
tuzijatekot rendezne.
Igaz viszont, hogy a repulo izzo vasszemcse a levegovel tovabbi reakcioba lep,
azaz egessel izzo tud maradni, de az alap izzast a gep adja.
Azert nem mindegy, mekkora teljesitmenyu a vasat darabolo gep, mert ha jo nagy,
akkor a vagasi resbol eltavolitando anyagot ugy fel tudja melegiteni, hogy az
atkerul az ausztenites mezobe (vas-szen allapotabra baloldalan kozepen), amikor
joval kisebb az osszes fajta mechanikai szilardsaga, es a korong szinte
kisodorja a resbol. Ha nagy a korong atmeroje, akkor viszonylag sok ideje van
hulni is, mire ujra a vagashoz er a kerulet egy bizonyos pontja. Mindenesetre
tapasztaltam, hogy a vagasi sebesseg nem aranyosan no a teljesitmennyel, hanem
azzal vmi progressziv viszonyban van, ami mogott eppen ez az ausztenites jatek
lehet.
hjozsi
____________________________________________________________________
Miert fizetsz az internetert? Korlatlan, ingyenes internet hozzaferes a FreeStarttol.
Probald ki most! http://www.freestart.hu
More information about the Elektro
mailing list