OT: Coreldraw 10
AwoL
awol at tvn.hu
Thu Nov 18 12:54:00 CET 2004
Hello Auth,
Az undo muveletnel nem menti a teljes kepet, csak a blokkot amit
modositottal, ertelemszeruen... szoval azert nem 200mega...
mellesleg 16bit/csatornaval nincs ertelme dolgozni mivel azt csak a PShop
tamogatja, viszont keves a beviteli eszkoz hozza...
a szamitasi muveleted is hibas ;)
6000*4000*4 = 96Mega... nem 200 (es nem 8bit/pixel hanem 32)
Rossz esetben nem is RGB dolgozunk... hanem CMYK es ekkor is meg
lehet Alpha csatrona ez persze megint durja a memoriat...
de ezek reszletkerdesek...
Egy masik levelhez hozzafuzve, a Pshop es a Corel is tamogatja
a memoriazabalas beallitasat, alapban 25%-on van mindketto ami azt
jelenti hogy a fizikai 25%-at fogja le maganak, ezert kerreg a wincsi
ha ezt feljebb huzod akkor kesobb kerreg... masik amit erdemes meg beallitani
hogy egy masik ata csatornan levo HDD legyen a swap a Pshopnal mert akkor
azt gyorsabban hajszolja...
Thursday, November 18, 2004, 9:10:03 AM, you wrote:
AG> Halihó!
AG> Várszegi Péter ezt írta:
>> Nincs annyi memória amennyi elég lenne neki....
>> Nagyméretu Tiff, bmp-nál reménytelen a használata, a photoshop gyorsabb
>> nála.
AG> Minden grafikus program memóriaigényes. Egy 6000x4000 kép JPG formátumban
AG> 10-12M méretű. Ahhoz, hogy dolgozni lehessen vele, ki kell tömöríteni. Ha
AG> 16 bites komponensenkénti színmélységet veszünk, akkor az 48bit
AG> pixelenként... hozzájön egy átlátszósági csatorna is 16bittel, az 64 bit,
AG> 8Bájt/pixel. 24.000.000 pixelünk van, azaz 200M lesz ez a kép a
AG> memóriában. Ha dolgozni is akarunk vele (értsd visszavonni műveleteket),
AG> akkor minden egyes visszavonható szint 200M-t el fog venni. Normális
AG> esetben akár 6-8 ilyen szint is lehet, könnyen eljutunk a 2GBájt
AG> memóriaigényhez. És ez teljesen programfüggetlen.
--
Regards,
AwoL mailto:awol at tvn.hu
More information about the Elektro
mailing list