Rele gondok

Vajk Fekete halaloszto at yahoo.co.uk
Tue Nov 9 21:24:25 CET 2004


en az eredeti levelet ugy ertelmeztem, hogy a motor a mozgo erintkezore 
van kotve, a + meg - tap meg a ket allora ("pogacsak") igy ez a 
valtoerintkezo valt hogy a motor ezen polusara a + vagy a - van rakotve. 
a gond az, hogy valtaskor a _tapot_ zarja rovidre. gondolom amikor  a 
jelelegi aramot meg kell szakitani ott iv keletkezik, ami egy darabig 
nem szakad meg.

vajk

Nemeth Tibor wrote:

> Hali !
>
>> Adott ket valtoerintkezos rele, amelyik egy motor forgasiranyat vezerli.
>> A rele nyelven van a motor, a ket pogacsa meg tapon/foldon.
>>
>> A motor ket laban egy megfelelo varisztor.
>>
>> Amikor a relet atkapcsolom akkor a kialakult szikra miatt az a gyanum
>> kialakul egy rovidzarlat a ket pogacsa kozott.
>>
>> Hogy lehet ezt kivedeni legegyszerubben?
>> Mar pakoltam mindenhova aramkorlatozo ellenallast, kondit, mifenet.
>> De semmi eredmeny. Neha kicsit jobb, neha nem, de nem tokeletes :(
>> Milyen tippetek van?
>
>
> Nem egeszen ertem egy rele van ket valtoerintkezovel vagy ket rele van.
> Mindenesetre a problema nem csupan elektromos erdetu. A forgo motoban 
> tarolt mechanikai energiat valahol el kell emeszteni es nem mindegy 
> mennyi ido alatt. Raadasul ez nagysagrendekkel tobb mint az 
> induktivitasban tarolt energia amit az emlitett varisztor nyilvan 
> kivaloan elnyel.
> Ha egy rele van a helyzet tragikus, egy forditott polaritasu 
> generatort kapcsolsz a tapodra ami ezt nem biztos, hogy jol viseli.
>
> Ha ket rele van nem ertem az aramkort, reszletezd!
>
> Kicsit belegondolva ket db ket-valtoerintkezos relevel meg egy 
> ellenallassal meg okos vezerlessel megoldhato. Az ellenallas a 
> fekezeshez kell, a taprol feltetelezem, hogy amig a feszultseg meg nem 
> fordul a kimeneten kepes vigyazni magara es aramkorlatos.
>
> Udv.
>          Nemeth Tibor
>
> -----------------------------------
> Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/
>
>




More information about the Elektro mailing list