elektromos auto

Vajk Fekete Vajk.Fekete at oracle.com
Mon May 31 14:32:20 CEST 2004


En nem ertek hozza sajnos, es most nem is tudok hozni olyan embert aki 
igen.
Amikor volt modom ilyen emberrel beszelni, akkor egyertelmuen az jott 
ki, hogy jelenleg nem igazan ismert olyan villanymotor, ami szeles 
fordulatszamtartomanyban jo hatasfoku es meg konnyu is lenne.

Az egyetlen jelolt az allandomagneses kulso (elektronikus) kommutalasu 
motor, de az sem konnyu, es ekkora teljesitmenyeknel hatalmas kihivas 
ilyet epiteni. Akiknek sikerult eddig, azoknak pl vizhuteses.

vajk

Kovy wrote:

>A motorok tekercsei szépen átkapcsolhatóak úgy, hogy a fordulatszám
>változzon, így a gyursulás is. Ha veszünk 2-3 fokozatot, a kérdés máris
>megoldva.
>
>János
>
>-----Eredeti üzenet-----
>Feladó: "Vajk Fekete" <Vajk.Fekete at oracle.com>
>Címzett: <elektro at tesla.hu>
>Elküldve: 2004. május 31. 12:08
>Tárgy: Re: elektromos auto
>
>
>En is sokaig hittem benne, hogy nem is kell sebvalto, meg hogy a
>villanymotor mennyivel jobb karakterisztikaju.
>
>Aztan egy hajtasokhoz erto ember felvilagositott. Roviden arrol van szo,
>hogy a villanymotorok HATASFOKA nem azonos a kulonbozo fordulatszamokon.
>
>Hiaba van meg a nyomatek kis fordulaton, a hatasfok nagyon rossz. Es
>nagyon nem akarsz rossz hatasfokot.
>
>A kerekben a motor otletnek is nagy rajongoja vagyok, csak az eredmenyek
>elszomoritoak. Epp a multkor olvastam egy csondalatos kerekrol, ami ugy
>nez ki mint egy mezei busz kerek, csak benne van a motor, valami
>150-200Le per darab. Hat ez bazi jo, gondoltam, es olvastam tovabb. A
>kerekek valami 400kg/darab voltak!!! Es ez rugozatlan tomeg!!!
>
>vajk
>
>pyxys1 wrote:
>
>  
>
>>Szia,
>>
>>2004. május 31., 13:29:13, írtad:
>>
>>K> Nem tudom, mennyire lehet alapja a dolognak, ha mindent a kályhától
>>K> kezdünk, nem kész dolgokat felhasználva, hanem direkt erre a célra
>>K> kreált géppel. Apám szakmája villanymotor tekercselő, láttam pár
>>K> állórészt, forgórészt szétszedve, tekercselni, átszámolni stb. Egy
>>K> ilyen műheéyből biztosan kikerülhetne egy célgép is, ami egyébként
>>K> csak a helyet foglalja. Boltban kapható összerakható villanyautó
>>K> mostanában nem lesz. Hacsak ki nem találjuk :o)
>>
>>K> A 4 kerék/4 motor elv szerintem a legjobb konstrukció. Az erőelosztás
>>K> feleslegessé válik, a hajtás tisztán a vezérléstől függ, a mechanikus
>>K> közbenső elemek hibáinak és problémáinak kimaradásával. Teljesen
>>K> leegyszerűsödik a kivitelezés: egy alváz 4 motorral és energiaforrással.
>>
>>
>>szerintem is ez a jó kiindulási alap.
>>szó volt még a sebesség váltó benn marad az autóban... szerintem a
>>villanymotorhoz nem kell sebességváltó. vmi áttételezés kell, de
>>szerintem elegendő a max kimenőfordulatszámot belőni, mert a
>>villanymotor forgatónyomatéka nem olyan mint a benzínmotoré(ami miatt
>>azokba feltétlenűl kell a váltó). ha jól emlékszem, 0rpm-től ugyanúgy
>>nyom, mint a max fordulaton.
>>szerintem egy jól eltalált villanymotoros szekér a gyorsulási
>>versenyeken is kenterbe vágná a benyásokat. (elég csak a trolikra
>>gondolni, mekkorát tudnak gyorsulni. persze a delej az kell neki.)
>>szal, szerintem 4x4 :-) + klassz pwm(ha Fekete Robi félét tesszük
>>bele, akkor a téli fűtés is megvan:-))) )
>>
>>--
>>Üdvözlettel,
>>pyxys1
>>web:  www.eposz.co.hu
>>e-mail: pyxys at vnet.hu
>>
>>
>>
>>    
>>
>
>
>  
>



More information about the Elektro mailing list