elektromos auto
Borza Attila
attila.borza at axelero.hu
Mon May 31 13:55:35 CEST 2004
Ez a szépen kigurulni, csak akkor kínos, ha elötted megáll valaki, vagy jön
a kanyar.
De a fékezést szerintem meg lehetne oldani két lépcsőben, a pedálút elején
csak a motor fékez, ezzel viszanyered az energia egy részét, aztán ha ezzel
nem lassul megfelelően, továbbnyomod, és ott a hidraulikus fék.
A 4 kerékhez 4 motornál egyetlen probléma van, megnől a rugózatlan tömege az
autónak, ezzel romlik az úttartása, bár ha talál valaki kis tömegű motot,
akkor tényleg ez lenne a legjobb megoldás, és még az autó össztömege is
csökkene.
Attila
----- Original Message -----
From: "pyxys1" <pyxys1 at westel900.net>
To: "Vomberg István" <elektro at tesla.hu>
Sent: Monday, May 31, 2004 1:40 PM
Subject: Re: elektromos auto
Szia,
2004. május 31., 12:21:18, írtad:
VI> 2004-05-31, h keltezéssel 13:29-kor Kovy ezt írta:
>> A 4 kerék/4 motor elv szerintem a legjobb konstrukció. Az erőelosztás
>> feleslegessé válik, a hajtás tisztán a vezérléstől függ, a mechanikus
>> közbenső elemek hibáinak és problémáinak kimaradásával.
VI> Ja... Egy Runtime Error és csokorba szeded a villanypóznákat.
VI> Nem véletlenül hidraulikusak a fékek a mai napig. Pedig az "csak" 4
VI> léptetőmotor lenne.
VI> I.
na a hidraulika sem tuti ám. egy kis mehanikus sérülés a
munkahengeren, aztán fékfolyadék szia. vagy egy cső eldurran...
szerintem a tervezésnél olyan technológiát kell alkalmazni, mint a
liftek vészféke. ha gáz van, akkor autó vészvillogó bekapcs, és minden
áram el a motoroktól, szépen kigurul. eccerűbb megoldásnál,
áramtalanító kapcs. nagy piros gomb. (rallye autók pl.)
(aztán lehet anyázni, meg rugdosni)
--
Üdvözlettel,
pyxys1
web: www.eposz.co.hu
e-mail: pyxys at vnet.hu
More information about the Elektro
mailing list