elektromos auto

pyxys1 pyxys1 at westel900.net
Mon May 31 13:35:38 CEST 2004



Szia,

2004. május 31., 13:29:13, írtad:

K> Nem tudom, mennyire lehet alapja a dolognak, ha mindent a kályhától
K> kezdünk, nem kész dolgokat felhasználva, hanem direkt erre a célra
K> kreált géppel. Apám szakmája villanymotor tekercselő, láttam pár
K> állórészt, forgórészt szétszedve, tekercselni, átszámolni stb. Egy
K> ilyen műheéyből biztosan kikerülhetne egy célgép is, ami egyébként
K> csak a helyet foglalja. Boltban kapható összerakható villanyautó
K> mostanában nem lesz. Hacsak ki nem találjuk :o)

K> A 4 kerék/4 motor elv szerintem a legjobb konstrukció. Az erőelosztás
K> feleslegessé válik, a hajtás tisztán a vezérléstől függ, a mechanikus
K> közbenső elemek hibáinak és problémáinak kimaradásával. Teljesen
K> leegyszerűsödik a kivitelezés: egy alváz 4 motorral és energiaforrással.


szerintem is ez a jó kiindulási alap.
szó volt még a sebesség váltó benn marad az autóban... szerintem a
villanymotorhoz nem kell sebességváltó. vmi áttételezés kell, de
szerintem elegendő a max kimenőfordulatszámot belőni, mert a
villanymotor forgatónyomatéka nem olyan mint a benzínmotoré(ami miatt
azokba feltétlenűl kell a váltó). ha jól emlékszem, 0rpm-től ugyanúgy
nyom, mint a max fordulaton.
szerintem egy jól eltalált villanymotoros szekér a gyorsulási
versenyeken is kenterbe vágná a benyásokat. (elég csak a trolikra
gondolni, mekkorát tudnak gyorsulni. persze a delej az kell neki.)
szal, szerintem 4x4 :-) + klassz pwm(ha Fekete Robi félét tesszük
bele, akkor a téli fűtés is megvan:-))) )

--
Üdvözlettel,
 pyxys1                            
web:  www.eposz.co.hu
e-mail: pyxys at vnet.hu




More information about the Elektro mailing list