elektromos auto
Kovy
janos at kovy.hu
Mon May 31 13:29:13 CEST 2004
Nem tudom, mennyire lehet alapja a dolognak, ha mindent a kályhától
kezdünk, nem kész dolgokat felhasználva, hanem direkt erre a célra
kreált géppel. Apám szakmája villanymotor tekercselő, láttam pár
állórészt, forgórészt szétszedve, tekercselni, átszámolni stb. Egy
ilyen műheéyből biztosan kikerülhetne egy célgép is, ami egyébként
csak a helyet foglalja. Boltban kapható összerakható villanyautó
mostanában nem lesz. Hacsak ki nem találjuk :o)
A 4 kerék/4 motor elv szerintem a legjobb konstrukció. Az erőelosztás
feleslegessé válik, a hajtás tisztán a vezérléstől függ, a mechanikus
közbenső elemek hibáinak és problémáinak kimaradásával. Teljesen
leegyszerűsödik a kivitelezés: egy alváz 4 motorral és energiaforrással.
Be kell kukkantani egy tekercselőműhelybe...
János
-----Eredeti üzenet-----
Feladó: "Vajk Fekete" <Vajk.Fekete at oracle.com>
Címzett: <elektro at tesla.hu>
Elküldve: 2004. május 31. 9:15
Tárgy: Re: elektromos auto
Igen, neztem. Pont azert nezegetem az ilyen oldalakat, hogy informaciot
gyujtsek. Az a 7000USD az mondjuk masfel millio forint. Senki nem
mondta, hogy haztartasi hulladekbol ki fog jonni. Hasznalt mukodokepes
villastargoncat (motor, vezerlo, jo allapotu akksik) 900 ezer forint
alatt lehet magyarorszagon venni. Gondolom olyant, aminek a biztonsagi,
munkavedelmi papirjai nincsenek rendben meg olcsobban. Plusz a vasat el
lehet belole valamennyiert passzolni.
Amugy a 7000 dollar amerikaban sem kis penz, egy villanymernok ha jo
helyen van, de meg nem tul oreg, max 3-4000 nettot keres egy honapban.
Biznek benne, hogy az arak 1995 ota lefele valtoztak, valamint egy
kontroller 2000 dolcsi, es ha az itt levo szakemberek nekiallnak, max az
elso darab fog nekik ennyibe kerulni, a szetpukkantott fetek araval egyutt.
vajk
Borza Attila wrote:
>És a bekerülési költséget is nézted, 7930USD, igaz ebből 900 az autó ára
>volt (1995-ben), lehet, hogy ott van az embereknek ennyi felesleges pénze
>próbálkozni, ha nem jön be, akkkor sincs semmi, majd csinálnak másikat. Jó,
>tudom, ha bejön és tényleg működik, akkor behozza az árát, bár akkor is
>tankolni kell, csak az Elműnek fizetsz, igaz valószinüleg kevesebbet.
>
>Attila
>
>
>----- Original Message -----
>From: "Vajk Fekete" <Vajk.Fekete at oracle.com>
>To: <elektro at tesla.hu>
>Sent: Monday, May 31, 2004 9:54 AM
>Subject: Re: elektromos auto
>
>
>Ugy tunt titeket nem hatottak meg (vagy meg sem neztetek) azok a linkek,
>amiket kuldtem.
>
>Ezert leirom direktben is: amerikaban tok nagy hobbi a villanyauto
>epites, tessek beirni a google-ba hogy
>"EV Conversion". Mindenfele mazda, toyota, ford escort, VW polo meretu
>autokat epitenek at ugy, hogy tesznek bele 10-15 darab 12V 60Ah
>vontatoakkumulatort, a valtora meg egy alaplap segitsegevel felszerelnek
>egy 10-15KW soros gerjesztesu dc motort. Innentol csak egy jo kis FET
>pakk kell, ami kepes a mondjuk 144V 500A-t pwm-ben vezerelni, es megy is
>a talicska.
>
>
>
>
More information about the Elektro
mailing list