elektromos auto

Vajk Fekete Vajk.Fekete at oracle.com
Mon May 31 09:54:48 CEST 2004


Ugy tunt titeket nem hatottak meg (vagy meg sem neztetek) azok a linkek, 
amiket kuldtem.

Ezert leirom direktben is: amerikaban tok nagy hobbi a villanyauto 
epites, tessek beirni a google-ba hogy
"EV Conversion". Mindenfele mazda, toyota, ford escort, VW polo meretu 
autokat epitenek at ugy, hogy tesznek bele 10-15 darab 12V 60Ah 
vontatoakkumulatort, a valtora meg egy alaplap segitsegevel felszerelnek 
egy 10-15KW soros gerjesztesu dc motort. Innentol csak egy jo kis FET 
pakk kell, ami kepes a mondjuk 144V 500A-t pwm-ben vezerelni, es megy is 
a talicska.

Reszletkerdesek, amikkel ezek a gyerekek szoktak meg foglalkozni:
 - hatso rugok megerositese, hogy ne erjen le a kocsi az akksiktol
 - visszataplalo fekezes (a gerjesztendo motor miatt nem trivialis)
 - vakuum csinalasa a feknek kulon vakuumszivattyuval
 - futes megoldasa telire elektromos futessel.
 - allofutes konnektorrol az akksiknak telen
 - elektromos kormanyszervo szivattyu, vagy szervo nelkuli kormanymu
 - DCDC konverter 12V ra a tobbi elektromos berendezeshez.

Ezek a gepek 40-50 km hatotavolsaggal rendelkeznek, havi karbantartas 
mellett egy keszlet akksival 2-3 evig jarnak veluk munkaba.

rengeteg siteot talalni, ami tok reszletes.

Szerintem egy ilyen nagy DC motort nem lehetetlen talalni, bar biztos 
nem olcso. A targonca jo otlet, nekem is feltunt, hogy az egyik direkt 
ilyen atalakitott autokhoz valo vezerlo gyartoja egyben egy nagy 
targoncaelektronika gyarto is. Ilyesmi motorok esetleg elofordulhatnak 
daruk, regi szerszamgepek kornyeken, bar azok tuti nem sulyra vannak 
optimalizalva. A motorvezerlo meg HJozsinak nem lehet problema.

vajk

Kormos Imre wrote:

>Sziasztok!
>Szerintem ne keseritsetek elannyire Zsoltot, lehet hogy Neki nem olyan
>nagyok az igényei, hogy 500 km-t megtegyen autopalyan, arra esetleg van egy
>benzinzabaloja. Én is gondolkodtam ilyesmin, amikor egy kicsit
>belegondoltam, hogy a kocsim a het 5 napjan reggel elindul, meg 3 km-t,
>megáll a ceg udvaran (itt is tudnám tölteni az akksikat), majd ugyan ezt az
>utat megteszi hazaig. Mondjuk hetente ketszer elszalad a kb.5-6 km-re levo
>tescoba, ketszer az ugyan ilyen messze levo anyamhoz, esetleg a belvarosba.
>Ez is kitesz 1-1.5 tankolast havonta, az kb 20eFt/ho. A parom meg az o
>kocsijaval ketnaponta elmegy futni, az is kb. 10km-rre van a hazunktol,
>masra szinte nem is hasznalja az autojat. Ez ugye 10-30 perces utakat jelent
>egy lendulettel, utana akar tolthetem is az akksit. Na, ezt a reszt (illetve
>pont a varosban kipufogott fustot) lehetne jelentosen csokkenteni egy
>villanyautoval. Ha elmegyek sielni, eszem agaban sincs villanyautoval menni.
>Amire en gondoltam elektro-san: En beszerelnek a kocsiba 4 db jo nagy
>gk.generatort, mert az 3 fazisu frekivaltoval, es jol eltalalt gerjesztessel
>(szerintem) nagy inditonyomatekkal rendelkezik, valto nelkul is teljesiti a
>fordulatszam igenyt, igy kozvetlenul hajthatna a 4 kereket a 4 motor.
>Fekezeskor energiavisszataplalas. Varosi hasznalatra szerintem 4-6 kw boven
>eleg, sot ez is csak gyorsitashoz kell, 50-et tarthat akar 1-2 kw is. Ha egy
>100Ao-s akksi tenyleg lead (100A * 12V = 1200Wo) 1.2 kw-ot egy oran
>keresztul.....
>Ezt nem hiszem el, valamit biztos elszamoltam, mert igy nekem pl. eleg lenne
>4 db akksi a 4 motorhoz, meg egy kurv@ jo vezerloelektronika, amit Ti
>megterveznetek-megcsinalnatok...
>Szoval nem olyan lehangolo a helyzet, ha "specialisak" az igenyek...
>Na, most nem irok tobbet, remelem nem hal el ez a vonal, mert engem nagyon
>erdekel...
>Koszi
>KI
>
>---
>Outgoing mail is certified Virus Free.
>Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
>Version: 6.0.691 / Virus Database: 452 - Release Date: 2004.05.26.
> 
>
>  
>




More information about the Elektro mailing list