elektromos auto

Zsolt telectro at telectronic.hu
Sun May 30 22:44:27 CEST 2004


hali

Eddig összegezve a dolgokat némi keresgélés után a neten is találtam kis
infót ami autógyártó cégek kísérleteit, meg minta darabokat mutat be.
Nem elhanyagolható az oroszok fejlesztései sem, ôk kisebb sorozatokat is
gyártottak elektromos autókból, sôt még kis teherautót is csináltak, csak aztán
ez ott fuccsolt be, hogy nem volt meg hozzá az infrastruktúra, vagyis tajgán nem
volt villany amivel lehetett volna tölteni :))))

Sôt még azt is megtudtam, hogy az elsô autók villanymeghajtásúak voltak kb. 1830
ban és sokáig sokkal "erôsebbek" voltak mint a benzinesek, csak aztán a végsô
döfést a villanyosnak a FORD T modellje adta, mert olcsóbb lett mint a villanyos
és addigra már a benzin motor hatásfoka is eléggé feljavult.

Szóval amit ki gondoltam egyáltalán nem látom lehetetlennek.
És ahogy itt elôkerült a targonca én is pont erre gondoltam.
Szerzek egy elektromos targoncát és a motort meg a kiszolgáló "elektronikát"
beletákolva egy kaszniba, már kész is van a járgány :))) (na jó nem teljesen...)
Megmarad a sebesség váltó és ezzel minimális munka ráeröltetni a motort a
kihajtáshoz,
meg talán könnyebb megszokni a villanyos meghajtást, mintha csak egy
potenciómétert kellene forgatnom és úgy változna a sebesség :)))))

Szóval még van min agyalni, meg reszelni, de szerintem 1általán nem
kivitelezhetetlen házilag és szerintem sokkal jobb megoldás mint a benzin-gázos
jármû (azzal már úgy is tele van a hócipôm).

Persze csak addig amíg nem lesz ebbôl is több ezer db mert akkor gyorsan elôjön
a
villamosgépkocsi adó, nehogymá` jól járjon a csóró magyar... (jön a fûnyíró, nem
lehet csak úgy kilógni a tömegbôl)


>Drukkolok neked! Aztán dokumentálni mindent, fotókkal stb...!
Köszi..... asszem szükség lesz rá. fotó nem gond, ha lesz az egészbôl valami
referálok...
valószínûleg a hivatalos papírmunka több és nehezebb lesz mint amirôl szó van.

zsolt








More information about the Elektro mailing list