elektromos auto

Bamer Balazs bamer at kay.tmit.bme.hu
Sun May 30 09:55:55 CEST 2004


Szervusz Famulus!

> Valahol asszem azt olvastam, hogy a normal kozlekedeshez 6-10 kW boven eleg.

 Na de akkor miert gyartanak legalabb 30 kW-os motorral autokat? Es miert
vesznek paran 200 kW-os motorut? Hacsak az auto nem telephelyen beluli
kozlekedesre szolgalna, egy Trabant azert minimum, hogy autopalyan is
lehessen hasznalni, es egy traktort meg lehessen elozni.

 En abban gondolkodtam, hogy Stirling-motoros autot kene csinalni.
Onmagaban hasznalhatatlan, mert legalabb 20 perc kell a beinditasahoz, de
a "homotorok" (mint gozgep, belsoegesu) kozul ez rendelkezik a legnagyobb
hatasfokkal. A lenyeg a kovetkezo lenne:

 Az autot villanymotor hajtana, es annyi aksi lenne benne, ami 30 percnyi
uzemre elegendo energiat kepes tarolni (folteve, ha a Stirlingunk tudja
a 20 percet). Fekezes visszataplalassal tortenne, es a Stirling
folyamatosan toltene az aksikat, amikor pedig elertek a teljes
toltottseget, mar csak a kiesot kell potolnia (tehat az auto ATLAGOS
teljesitmenyenel nagyobb Stirling kell, de ez is lehet, hogy csak mondjuk
20 kW egy 40 kW csucsteljesitmenyu villanymotorhoz). Nyilvan ez nehez
feladat, mert a Stirlinget is ki kene fejleszteni, de elvben nagyon jo
fogyasztast lehetne igy elerni.

 Asz'szem hollandok csinaltak ilyesmi buszt. A kerekekbe epitettek a
kozvetlenhajto villanymotorokat, es az aksikat egy optimalis munkapontban
uzemeltetett Diesel toltotte.

							szia: Balazs




More information about the Elektro mailing list