1F ventillator fordulat vezerles

Fuzesi Arnold arno at externet.hu
Wed May 19 23:33:42 CEST 2004


Nnaaaa, ne add mar az ertetlent!!!!
Adott fordulatszamon x terhelest jelent mindentol fuggetlenul a ventillator
a magyar alfoldon.
Mas fordulatszamon y-t. Ez igaz hetfotol vasarnapig.
Statikust ugy ertettem, hogy nem valtozik idoben terben stb.
Nem konstans!!!

Ha kinyitjak az ajtot az sokat nem oszt szoroz, mert tele van ablakkal,
aminek a nyitasi szoge is szabalyzott.
Alapvetoen hatalmas legterrol van szo.

Szabalyzas jelen esetben nem mindenfele agyontrukkozott gyors minimalis
tullengessel megaldott dolog kell hogy legyen, hanem egy megfeleloen nyugodt
szabalyzo. Amelyik inkabb esszel, mint matekkal szabalyoz.
(Strucckeltetoben amit anno csinaltam ilyen a parasitas szabalyzasa.
Kitunoen
mukodik allitolag. Pedig beton egyszeru....)
Annyit nem fog a fordulatszam valtozni, hogy ez szamottevoen GYORSABB
valtozast okozzon a legter parametereiben, mint egyebkent.

Tulliheged kicsit szerintem.
Valoban nem a legprofibb, de a legkezenfekvobb megoldas szvsz.

Arnold
----- Original Message ----- 
From: "Szabados Isván" <szabados_i at dpg.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Tuesday, May 18, 2004 11:17 PM
Subject: Re: 1F ventillator fordulat vezerles


Fuzesi Arnold  <arno at externet.hu> 2004.05.18. 00:13:11 +2h-kor írta:

> Igazabol ezt a trafos megoldast sajat szememmel lattam.
> Egyreszt.
> Bazi nagy vagy 4kW-os traffancs figyelt benn egy szekrenyben jopar
> kivezetessel.
>
> Masreszt a teljesen tokeletesen statikus terheles a fordulatszam
> fuggvenyeben.
> (a homerseklettel, kulso szellel, legnyomással tud valtozni. De ezt asszem
> el lehet hanyagolni)

Hát akkor utána kellene nézned bizonyos dolgoknak, mert bizony a ventillátor
terhelése
a fordulatszám függvényében nemhogy statikus, de még csak nem is lináris
hanem
parabolikus.


>
> Szoval ha 200V-ot adok a motorra, akkor ez a motor 2 honap mulva is ugyan
> ennyit fog porogni mint most.
> Hacsak meg nem doglik kozben egyeb okbol. De ez meg egyebkent is eloall.

Ez igaz akkor  ha nem változnak közben az üzemi viszonyok.
Pl. nem nyitják ki a helyiség ajtaját (ablakát, stb) , mert amint kinyitják
csökken az áramlás folytása,
tehát a motor szépen felpörög és rossz esetben olyan huzatot csinál hogy
kivisz mindent.


>
> Harmadreszt, szabalyozott a hurok.
> Ha lassu a ventillator, akkor megno a hom/paratartalom, és az elektronika
> felkapcsolja a fordulatszamot es forditva.

A szabályozás valóban sokat javit a helyzeten (ha jól van megcsinálva, mert
hidd el az sem olyan triviális)
azonban mivel a fesz csökkentésre drasztikusan csökken a nyomaték
igy a kapcsolóelemed állandóan ketyegni fog ami nem igazán kedvező az
élettartamára nézve.



>
> Negyedreszt nincs az a frekivalto, ami arban meg tudna kozeliteni,
> megbizhatosagban uberelni tudja.
> Merthogy volt hangsuly a megbizhatosagon is...

Hát azért a megbizhatósága nem olyan rossz egy tisztességesen megtervezett
frekiváltónak.
A te logikád szerint egy PC-nek  percenként el kellene romlania, hiszen
hánymillió tranzisztor van benne.

A két dolog ára között sincs  nagyságrendi különbség. Azért itt nem egy
csóró egyetemista akar
magának barkácsolni valamit otthonra, hanem egy termelö üzemről van szó.
Persze ha szarból akarunk várat épiteni, akkor a trafó valóban olcsóbb.





-- 
  Üdvözlettel Szabados   István   <szabados_i at dpg.hu>






More information about the Elektro mailing list