generator+motor
charles hoss
dexter at bekesnet.hu
Mon May 10 20:28:12 CEST 2004
Moczo Levente wrote:
>Sziasztok!
>
>Sikloernyos csorles.
>a pilota beoltozve var, csorlosauto odagurul melle. A dobon fenn van 1000 m
>kotel. Kotel a pilotara rakot. Nem a nyakara:) Auto elindul, a dobrol
>szabadon kezd el lefutni a kotel. Csorlokezelo latja, hogy a pilota startol,
>elkezdi fekezni a dobot. Pilota felemelkedik, auto huzza magasra, kotelet
>folyamatosan fekezve. A dob soha nem all meg, erosen fekezve, de
>folyamatosan jon le rola a kotel. (Sima mechanikus fek van rajta, zsiga
>futomu hanyatt)
>
>A lenyeg akkor jon, amikor a pilcsi pl 600 m magasan leoldja a kotelet
>magarol. fekezoernyo kinyit, a kotel ereszkedik. Ugy kell feltekerni, hogy a
>kotel ne erjen a foldre, feszesen jusson fel a dobra, no ide ero kell, nem
>is kicsi. Ezert hasznalnak oninditot, mert soros motor, hatalmas az
>inditonyomatek, porog mint allat. Az attetele kb 1/10, a dob atmeroje pont
>akkora, mint egy auto kereke:))
>
>
>A dolog igazan szep, elektros akkor lenne, ha a dob fekezeset is megoldana a
>visszatekero motor! Ötletek???
>
ha ez onindito akkor allandoan felmagnesezve hasznalhato aramtermelesre
is - igy pedig elvben ha rovidrezarod a kimeneteit akkor fekezesre is
hasznalhato - igy nem hajt , csak siman fekez - hiszen ha jol sejtem a
vontatoauto motorja nem nagyon szereti a plusz terhelest :)
egyebkent a regi , fektarcsas megoldas nem rossz, de szabadonfutoval
hidraulikus motorral , egy nyomasszabalyzo szelepen at fekezve sokkal
jobb lenne - igy eleve ketsebesseges lesz a dolog - a fekezeshez eleg a
hidroszivattyu altal termelt nyomast szabalyozni egy hataroloszeleppel ,
es visszafele pedig egy sokkal gyorsabb elektromos motor hajt amikor nem
kell a sok nyomatek .
bye
dexter
>
>
More information about the Elektro
mailing list