generator+motor

Vomberg István vomberg at chemotron.hu
Mon May 10 17:33:15 CEST 2004


3 perces hajtásokkal szarrá égeted pár menetben a motort.

Egyszerűen nem arra van tervezve, hogy a keletkező hőt gyorsan ki tudja
vezetni a felületre. A tesztek során pervenként (60 sec) 2 másodperces
önindítózást csinálunk és csak egy "szimpla" kamion dízel mitoron, azaz
csak a motor főtengelyét kell forgatni.

Egy teherautó önindító 2-8 kW környékén szokott lenni, ez természetesen
erősen típusfüggő. A fordulatszáma viszont a 20ezret is elérheti...

Én a magam részéről erősen ellenjavallom a 12/24 V-os önindító
használatát terheléses több perces célra.
Javasolni ilyen feszre motort nem tudok, de a tevékenységtől függően még
akár az is megérhetné, hogy egy frankó invertert építeni IGBT-kkel és
egy 220-as vagy 380-as motort megkergetni vele majd akár szíjhajtással
levenni a fordulatot. Ékszíjtárcsát meg csapágyat olcsón kapsz.

2004-05-10, h keltezéssel 15:34-kor Moczo Levente ezt írta:
> Igazatok van, az oninditot nem folyamatos uzemre talaltak ki, szerencsere
> nem is menne folyamatosan. Kb 3 perc munka, 15 perc szunet. Ennyi ido alatt
> le tud hulni. +szoktak ratenni hutoventit, azzal mar nem sul meg.

-- 
Vomberg István <vomberg at chemotron.hu>
Chemotron Inc.   www.chemotron.hu




More information about the Elektro mailing list