Re: Peugeot 205 szellőző szabályzás
Ökrös Miklós
mokros at freemail.hu
Mon May 10 09:55:52 CEST 2004
Szia!
Igazad van, de mire egy kultúrált szabályozást összerakok, az két nap. Egy
tranyó csere (még ebbe a szutyokba is), max. 2 óra.
A sima PWM, ha nem akarom átbarmolni a műszerfalat, akkor nem annyira
egyszerű. Mindenképpen AD-s PIC-el kezdődne, mert a jelenlegi szabályzó poti
0-9V feszt ad, ezt kell mérnie a PIC-nek és vezérelnie a FET-et.
Ami még érdekes (és ezek a sallangok tartanak sokáig):
- Gyújtás nélkül is indítható legyen a szellőzés (nyomógomb), de időzítve
álljon le pld. 3 perc múlva.
- Ahogy észrevettem, az eredeti tranyós szabályzó roncsát átkötve erősen
megnő a szállított levegő mennyisége, viszont a motor elég durván melegszik.
Hasznos lenne, ha hirtelen felindulásból maxra tekert potinál tényleg
padlógázzal mehetne a ventillátor (FET-tel könnyű), de 1-2 perc múlva
visszavenné a kimenő feszt néhány %-al. Egy gyors párátlanításnál nagyon
hasznos lenne és a motor sem pusztulna el.
- Autós kivitel (rázásbiztos, só-, és olajálló, stb).
Szóval ezek azok a sallangok, ami miatt nem szívesen szánom rá magam egy új
fejlesztésre, mert nélkülük hiányérzetem lenne. Minek csináljak egy olyat,
amit franciáék már 20 éve legyártottak.
Üdv:
Miklós
----- Original Message -----
From: Borza Attila <attila.borza at axelero.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Sunday, May 09, 2004 4:09 PM
Subject: Re: Peugeot 205 szellőző szabályzás
Hali!
Szerintem ha már tönkrement, akkor tegyél be egy PWM-es fordulatszabályzást,
kapcsolós poti a műszerfalon, uC és egy kimeneti tranyó védődiódával, nem
sok munka, és szabadon álítható légmenyíséget kapsz.
Üdv
Attila
More information about the Elektro
mailing list