videomagno

SZIGETI Szabolcs szigi at ik.bme.hu
Mon Mar 29 09:13:29 CEST 2004


 > Neha egy-egy kobor aluminium konstrukcio megjelenik de fokent a luxus
paicon.
> Audi A8 es TTCuope ha jol tudom pl.

Máshol is eleg szepen megjelennek az ilyen anyagok, igaz, nem feltetlenul a
teherviselo helyeken. Ha pl. egy peu 307-et megnezel, az elso sarhanyot
kezzel be lehet nyomni majdnem a kerekeig, es visszapattan. U.i. muanyag. A
motorhazteto meg alu. Sajnos sajat tapasztalatbol tudom, hogy ez viszont nem
javithato, hazilag nem lehet kapalapni, stb. Egyszerubb cserelni. Az viszont
meg y fel kezzel is :-)

Egyebkent az alu es tarsainak elterjedeset szerintem leginkabb az
hatraltatja, hogy nehezebb es ezert dragabb a megmunkalasa, es raadasul
joval dragabb is. Viszont a sulyuk miatt jonnek megis, valoszinuleg egy
A8-at, mar nem lehetne esszeru sulyura gyartani alu nelkul. A sok biztonsagi
es kenylemi cuccok miatt hihetetlen tomeguek a mai kocsik. Egy sima
also-kozep kat kocsi 1300 kg.

Szoval szerintem csak ido kerdese. Az anyagtechnologia es gyartastechnologia
meg javult annyit az utobbi idoben, hogy ne az ajkai aluminuimkoho meg a tvk
muanyaggyar egykori termekei alapjan iteljuk meg, hogy ma mit lehet
gyartani.

Szabolcs




More information about the Elektro mailing list