videomagno

hwsw famulus hwsw at famulus.hu
Sat Mar 27 14:51:08 CET 2004


nem egeszen...

A szenszalas utascella talan meg erosebb is lenne mint a becsovezett rally autok.

Ismerteim szerint F1-ben nincs is csovaz (tul nehez lenne a szilardsagahoz kepest) 
hanem egy kevlar ill. carbonfiber tulelo cella van 
ami szukseg eseten igencsak exterm terhelest is elvisel ...

Soxor ehez elfogadni, de ezek az erositett muanyagok megfelelo tervezes eseten
jopar terhelesi, igenybeveteli mod eseten jobban teljesitenek mint az acel. 
A sulyra vetitett teherbirasuk nagyobb meretu terszerkezetek eseten plane jobb.
biztonsagi es uzemanyag igeny szempontbol ez fontos lenne, de ugye televan a vilag
femre alapozott autogyarakkal es olajfinomitokkal ......
Szoval ne olyan fontos a konnyu es biztonsagos autok tomeggyartasa.
Neha egy-egy kobor aluminium konstrukcio megjelenik de fokent a luxus paicon.
Audi A8 es TTCuope ha jol tudom pl.


A munyag (es aluminium is) hatranya, hogy 
gyakorlatilag javithatatlanok tonkremnes eseten, 
ill csak bonyolult technologival javithatok.
Nem eleg a villaskulcs+nagykalapacs+flex+hegesztogep felszereles hozzajuk :-)

KJ


>Azt azért ne felejtsd el, hogy az f1-ben egy kuckó védi az embert, az utcai
>autóban meg a kasztni! Tehát ha az utcai muanyagból volna, akkor be kéne
>csövezni mint egy versenyautót.
>Fdó





> A szalerositesu muanyag  muszaki szempontbol jobb feltengely mint az
otvozott acel.....
>
> Karosszerianak egyertelmuen jobb a szenszalas mua mint az acel lasd
Formula1
>
>
> KJ
>




More information about the Elektro mailing list