3f motor & inverter kerdes

Milleschich János johnny at innomedesztergom.hu
Wed Mar 24 12:10:58 CET 2004


Üdv Mindenkinek !

----- Original Message ----- 
From: "Zsolt" <hzsolt at chello.hu>
To: <elektro at tesla.hu>

>     " A kisfeszültségű (0,4kV) motorokat igen gyakran csillag-háromszög
> átkapcsolással indítják. Ezek a motorok hat kivezetéssel készülnek, és az
> üzemi kapcsolásuk háromszög (delta)."

Eddig sok igazság és részigazság is elhangzott, de egy picit másképpen
nézném a dolgot.
Minden háromfázisú motor, akár Y akár D kapcsolású hat kivezetéssel
rendelkezik.
Más kérdés, hogy ha csak Y-ban lehet járatni, akkor általában a motor
belsejében kötik össze
a tekercseket, így csak három "csavar" látszik. ( bent van a csillagpont )

A másik dolog pedig:  egyedül az dönti el a kapcsolás milyenségét, hogy a
tekercseket milyen feszültségre
készítették. Nyilván ez a max ráadható feszültség.

elnézést a régi 220 és 380V-al hozom a példát, mert az adattáblák így
készültek régebben:-))

Pl.   Ha a tekercs 220V-osra készült, akkor lehet kötni 3 fázis esetén
csillagba, hiszen a FÁZISFESZÜLTSÉ 220V,
de lehet kötni olyan hálózatra deltába is, ahol a VONALI feszültség 220V
tehát       380/220   Y/D  ilyet lehet látni az adattáblájukon.

Ha a motor tekercsek 380V-ra készültek, akkor lehet kötni a normál 3fázisú
hálózatban Y-ba,
ilyenkor csak 220V jut a tekercsekre, tehát nincs gáz, kisebb az
áramfelvétel és a nyomaték is.
(ezt többen le is írtátok)

De lehet kötni deltába is, hiszen akkor a vonali feszültség jut (380V) a
tekercsekre. Ezt szintén tartósan bírják,
hiszen erre tervezték.

Sőt lehet kötni 660V-os vonali hálózat esetén  (merthogy ilyen is van) Y-ba,
mert a tekercs akkor is 380V-ot kap.
tehát      660/380    Y/D

Üdv    János.




More information about the Elektro mailing list