3D kerdes
Andras Tantos
andras_tantos at yahoo.com
Mon Mar 22 20:41:26 CET 2004
> Hogyan kell sorbarendezni a polygonokat 3D testek kirajzolasakor?
> Eloszor ugye a leghatsoakat kell kirajzolni, melyek Z koordinataja a
> legkisebb. Vegyuk azt az esetet, amikor 2 teglalap vagy egymas mogott,
> parhuzamosan, es az egyik eluk egy vonalban van. A hatso legyen sokkal
> nagyobb az egyik iranyban, mint az elso. Ha ugy elkezdjuk forgatni,
> hogy a hatso nagy teglalap tavolabbi ele felenk doljon, akkor a Z
> koordinatai atlaga nagyobb lesz mint a kis teglalapnak, es ele fog
> rajzolodni, eltakarva a kicsit. Mi a megoldas?
A poligonok egyertelmu sorba-rendezese tavolsag szerint nem mindig
lehetseges. Kepzelj el 4 teglalapot igy:
+-----+
| |
| +-----------------+
| | |
| | +----+ |
| +----------| |-+
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| |---------+ |
+-----+ | |
| | |
+------------+ |
| |
| |
+----+
(remelem ertheto)
Egyebkent 3D grafikarol van egy nagyon jo konyv: Szirmay-Kalos Laszlo:
Szamitogepes Grafika (http://www.fsz.bme.hu/~szirmay/szamgraf.html)
Ebben sok takarasi algoritmust fogsz talalni, tobbek kozott ilyen rendezeses
eljarast is. A trukk valami olyasmi, hogy nem a poligonokat, hanem az oket
definialo csucspontokat kell sorba rendezni, es adott esetben felszeletelni
oket kisebb poligonokka, hogy a rendezes egyertelmu legyen. Eleg bonyolult
algoritmus lesz belole, ezert is hasznaljak szinte minden HW megvalosigasban
a sokkal egyszerubb, jol parhuzamosithato, de szamolasigenyesebb z-buffer
eljarast.
Mire kellene?
Udv,
Tantos Andras
http://andras.tantos.homedns.org
More information about the Elektro
mailing list