3D kerdes

Andras Tantos andras_tantos at yahoo.com
Mon Mar 22 20:41:26 CET 2004


> Hogyan kell sorbarendezni a polygonokat 3D testek kirajzolasakor?
> Eloszor ugye a leghatsoakat kell kirajzolni, melyek Z koordinataja a
> legkisebb. Vegyuk azt az esetet, amikor 2 teglalap vagy egymas mogott,
> parhuzamosan, es az egyik eluk egy vonalban van. A hatso legyen sokkal
> nagyobb az egyik iranyban, mint az elso. Ha ugy elkezdjuk forgatni,
> hogy a hatso nagy teglalap tavolabbi ele felenk doljon, akkor a Z
> koordinatai atlaga nagyobb lesz mint a kis teglalapnak, es ele fog
> rajzolodni, eltakarva a kicsit. Mi a megoldas?

A poligonok egyertelmu sorba-rendezese tavolsag szerint nem mindig
lehetseges. Kepzelj el 4 teglalapot igy:


+-----+
|     |
|  +-----------------+
|  |                 |
|  |          +----+ |
|  +----------|    |-+
|     |       |    |
|     |       |    |
|     |       |    |
|     |       |    |
|     |---------+  |
+-----+         |  |
   |            |  |
   +------------+  |
              |    |
              |    |
              +----+


(remelem ertheto)

Egyebkent 3D grafikarol van egy nagyon jo konyv: Szirmay-Kalos Laszlo:
Szamitogepes Grafika (http://www.fsz.bme.hu/~szirmay/szamgraf.html)

Ebben sok takarasi algoritmust fogsz talalni, tobbek kozott ilyen rendezeses
eljarast is. A trukk valami olyasmi, hogy nem a poligonokat, hanem az oket
definialo csucspontokat kell sorba rendezni, es adott esetben felszeletelni
oket kisebb poligonokka, hogy a rendezes egyertelmu legyen. Eleg bonyolult
algoritmus lesz belole, ezert is hasznaljak szinte minden HW megvalosigasban
a sokkal egyszerubb, jol parhuzamosithato, de szamolasigenyesebb z-buffer
eljarast.

Mire kellene?

Udv,
Tantos Andras
http://andras.tantos.homedns.org



More information about the Elektro mailing list