3D kerdes
Uir Man
uir at dpg.hu
Mon Mar 22 20:29:46 CET 2004
> Hogyan kell sorbarendezni a polygonokat 3D testek kirajzolasakor?
Hali!
Jó kérdés! :) Tulajdonképpen a leghátsót kell kirajzolni előszőr és utána a közelebbit.
Van erre 2 otletem.
Én úgy csinálnám, hogy előszőr készítenek egy listat az eppen lathato polygonokrol.
A legtavolabbi pontol vegigsorpornek a legkozelebbi pontik egy sikkal, ami ha metsz egy polygont azt felrajzolja de csak akkor ha az meg nem volt felrajzolva.
Esetleg egy masik megoldas is adodhat. Mivel monitoron jelenitened meg ezert tudjuk hogy csak n darab pont lathato. Tegyuk fel ,hogy van egy nezopont es egy nezeti irany. Ebbol n darab vonalat kell letrehozni, nyilvan ugy hogy a nezeti irany ugy valtozzon ahogy latni szeretnenek a dolgokat. Az n darab vonal metszeni fogja a polygonokat. Mindegyik vonalnal meg kell keresni a nezoponthoz a legkozelebb eso metszespontot es azt felrajzolni. Maceras de egyszeruen lehet mindenfele optikat megvalositani vele.
Valamikor Delpi alatt irtam egy nagyon kezdetleges 3d-s programot, meg akkor talaltam ki ezeket. Aztan valahol itt abba is maradt a dolog mert annyira nem erdekelt.
--
UIR
More information about the Elektro
mailing list