DGPS
zulu
zulu at primposta.hu
Wed Mar 17 22:19:56 CET 2004
A modern trakikban van gyári alapfelszereltségben egy radar érzékelö, amit a
gépezet aljára szerelnek (Pl. Reanult Ares, Atles sorozat). Ezzel és a
hajtott tengely fordulaszámával kalkulálják a slipet (csúszást). Ez azért
kell, mert főleg szántás közben ha elér 40%-ot ez az érték, akkor a computer
kiemeli az ekét kiküszöbölve azt, hogy a traki elássa magát. Meglepö volt, de
munkagép nélkül 3-5% volt a kerék csúszása. Közelebbröl megvizsgálva (felénk
kicsit löszös laza homok van) lehet látni a keréknyomból, hogy a bordázat
csúszik 1 kicsit. Azért pl. 400m hosszú táblánál 5% slip már tetemes hibát
okoz. Oda-vissza mérve a távolságot - ugyanazzal a sebességgel haladva - sem
volt a két eredmény 2-3%-on belül (másik nyomvonalon haladva) pedig elvileg
ugyanazt a hibát feltételezve ugyanannyit kellett kellett volna mérni.
-zulu
> Hello !
>
> Wednesday, March 17, 2004, 11:46:07 AM, -n Te irtad:
> > Csak otletkent: erre talán elég lenne a kerék fordulatainak szamat
> > meghatározni,
>
> Nalam is igy van: A tengelyen van egy tobb helyen felhasitott tarcsa,
> melynek egyik oldalan egy 5W-os izzo, a masikon egy fotodioda van
> amely egy zsebszamologep "=" gombjat "nyomogatja". A kerék adatainak
> birtokában egyszerűen össze adja a megszakitásokhoz tartozo
> hosszakat...
More information about the Elektro
mailing list