Szogelfordulas
Fuzesi Arnold
arno at externet.hu
Wed Mar 17 19:41:09 CET 2004
Igazabol ha jol tudom az "elektromos gazpedalnak" harom okbol van ertelme:
Tempomat
Kornyezetvedelem (Amig nem padlozod le, addig a komputer maga allitja szepen
nyugodtan a pillango allast, ahogy szerinte "economy" marad a motor
mukodese)
Direkt befecskendezesnel meg ezzel szabalyozzak a levego mennyiseget.
Nem merik mindenfele szenzorral, hanem szabalyozzak.
Annyit adnak be, amennyi az adott gazpedal allasnak megfelelo allapot
megkovetel.
Arnold
----- Original Message -----
From: "Trebitsch" <trebi at algoritmic.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Wednesday, March 17, 2004 6:29 PM
Subject: Re: Szogelfordulas
> ----- Original Message -----
> From: "Moczik Gabor" <progzmaster at freemail.hu>
> To: <elektro at tesla.hu>
> Sent: Wednesday, March 17, 2004 6:04 PM
> Subject: Re: Szogelfordulas
>
>
>
> > > fojtoszelepnel az alapjarati utkozocsavar leptetomotoros allitasaval
> oldjak
> > > meg.
> >
> > Es a fojtoszelep fix helyzetben tartasaval nem lehet jatszani?
> > Mondjuk a zaras kozeli tartomanyban ugyis nagyobb felbontassal kell
> allitani
> > szerintem, mint fuggoleges helyzet kornyeken.
>
> ?????
> Ha fix helyzetben tartod akarmivel a fojtoszelepet, akkor hogy fox gazt
> adni?
>
> > >>Nem igazan hiszem, hogy megfelelo vezerlessel/mechanikaval ne lehetne
> eleg
> > >>gyorsan elforgatni...
> > >
> > > Lehet hogy lehet, de eddig meg senkinek se sikerult... :)
> >
> > Naaaa. Azert ezt nem hiszem el. Milyen elmeleti indokot tudsz mondani?
>
> Elmeletben siman lehetseges - csak a gyakorlatban meg nem talalkoztam
> olyannal, ami jol muxene. A VW-e pl. hiresen szar. Chrysler
> fenetudjamelyikben volt egy, amelyik meg csak-csak, de ott az egesz batar
> olyan lomha volt, hogy baromira nem szamitott. V8, 6.2 liter... Ott
mondjuk
> meg indokolt is volt a dolog valamennyire, mer 2 fojtoszelep volt a 2
> hengersor miatt.
> Alapjarat kornyeken felbontasi problemak lesznek, ha a teljes 90 fokos
> nyitasi tartomanyt at kell fognia a leptetomotornak, azaz nem tudod majd
> kello finomsaggal beallitani az alapjarati fordulatszamot. Vagy pedig
> leattetelezed a motort mint a fene, es be tudod allitani az alapjaratot
> rendesen - akkor meg lassu lesz a "padlogaz"...
> Ha finom felbontas, azaz nagy attetel, es meg gyors mukodes is - akkor egy
> akkora boszme nagy leptetomotort kell foltenni, amelyik nagyobb lesz mint
a
> hengerfej. :)
>
> > Nem ezert akarom elkerulni a bowdent. Szerintem nagyobb szabadsagom van
ha
> > az elektronika vezerel.
>
> Szerintem kisebb. A fojtoszelepet ugy alapvetoen kizarolag a gazpedal
> mozgasaval tudod vezerelni, vagyis kivaltod vele a bowdent oszt kesz.
Kiveve
> az alapjarat kornyeket. :) Ha van 2 egymastol fuggetlen
> beavatkozorendszered, akar 2 leptetomotor, akar 1 motor meg 1 bowden: az
> nagyobb szabadsagot ad mint ha csak 1 rendszered lenne.
>
> Trebitsch
>
>
>
More information about the Elektro
mailing list