Kozcelu erdeklodes...

pyxys1 pyxys1 at westel900.net
Mon Jun 14 19:12:29 CEST 2004



>>> Mert nem igaz. Le lehet menni fekkel is.
>> 
>> ööö, próbáltad már? mintha pont azt montad volna, hogy még nem
>> próbáltad.

V> Es akkor mi van? Komolyan azt allitjatok, hogy nem lehet lemenni
V> fekkel egy lejton??

sok olyan lejtõ van, ahol nem lehet. csak hát ehhez menni kellene
lejtõkre és kipróbálni.

V>  Es az ABS csak ront ezen? Mar bocsi, de vagy nem
V> tudtok vezetni, vagy a kocsi nagyon szar, rossz a feke.

:-))))) mindenki hülye! nem tudtok vezetni!:-))

V> Ha ratok hallgatnek, olyan autot kene keresnem, melyben garantaltan
V> nincs semmilyen kenyelmi es biztonsagi berendezes, csak kontra van
V> rajta, stb...

ne hallgas ránk, de szólj, ha kimész vezetni.

>> hát persze, autót is lehet másikat venni, ha összetörik, mert a
>> fékfolyadék felforr és elmúlik a fékhatás.

V> Hanyszor forraltad fel eddig?

jó sokszor, de ha nem haragszol, nem vezetttem listát, mert nem
gonodltam, hogy egyszer majd referálnom kell belõle, mert van, aki nem
tudja, és nem is hiszi el, hogy van ilyen.

V>  Valakinek sikerult mar? Hol?

nem mondom meg, hogy hol, hiszen, nem is létezik ilyen jelenség, nem
de?

V> Ha ez kritikus lenne, nyilvan tennenek fekfolyadek-homerot is az autokba.
V> Gondolkozzunk mar, kicsit durva lenne, hogy csak ugy hirtelen elmegy a
V> fek, mindenfele elojelzes nelkul...

na, akkor itt az idõ, hogy gondolkodj, mert van ilyen.

V> De az nincs. Olajnyomas jelzo van, pedig attol nem halsz meg, csak a
V> motor.

elég sok autóban nincs olajnyomás, de csk hogy mondjak valamit, attól
is remekül meg lehet halni, ha hirtelen elmegy az olajnyomás.

V>  A feket ugy tervezik, hogy melegedjen, eldisszipalja a mozgasi
V> energiat, es kozben szaga van. De mukodik!

mondod te, aki még sosem került olyan helyzetbe, hogy az ellenkezõjét
megtapasztalhattad volna.

>> õk a falábuak. de attól, hogy vannak ilyen emberek, még nem az a jó
>> vezetési stílus.

V> Ezt nem is mondtam. Kulon kiemeltem, hogy nagy valoszinuseggel rosszul
V> csinalom, hogy nem motorfekezek.

nem, te elmondtad, hogy milyen hülyeség az hogy van motorfék, majd
kicsit késõbb, hogy az lenne a logikus, ha forítva mûködne, majd ismét
késõbb, hogy jó lenne, ha mindig egyforma lenne. azt, hogy ahogy most
van az a jó, azt nem vagy hajlandó elfogadni, mert én azt mondom, hogy
ez a jó.

V> De eddig nem is volt ra szuksegem,

elhiszem. abban a 10méterben, amit sikerült vezetned, valóban lehet,
hogy kellett volna. de azért azt tud, hogy nagyon szarul tanítottak
vezetni. ha ugyanis nem használsz motorféket, vagyis alapjáratom megy
a motor, elõfordulhat(számtalan okból), hogy leáll. ilyenkor se
kormányszervó, se fékrásegítõ, se semmi. csak az imádság.
ezt is kellett volna tanulnod.

V> igy is kivaloan tudok kozlekedni.

erre mérget mertem volna venni. önbizalom az van.

V> Stilus ide vagy oda, mukodik a modszer!

bizonyos körülmények között igen. más, gyakori körülmények között meg
nem. vagy, amirõl nem tudsz, az nem is létezik?

V> Lehet hogy fekbetetet gyakrabban kell majd cserelnem, viszont lejton
V> lefele nem porgetem a motort, hosszabb ido alatt fog szetkopni...

:-)) ühüm.

V> Tenyleg, ha mar a hosszu lejtonel tartunk, legyen valami ertelmes is
V> a levelezesben. Ha nem kap benzint a motor, csokken a homerseklete.
V> Vajon jot tesz-e neki, ha hidegen jol felporgetik magas fordulatszamra?
V> Attol tartok hogy ez halmozottan fokozott kopast okoz...

tudod, a motornak van hõháztartása. mindegy hogy -20fok van, vagy +30, a
motor üzemi hõfoka 85-105fok között van típustól függõen. ezt sem
tanították?  de hogy jön ez a motorfékhez? mivel a motorfék is
adagolható, ezért nem értem, hogy minek felpörgetni rettenetesre a
motort, akár hideg, akár meleg?

>> aztán "az üzemifék elromlik" címû fejezetet is ügyesen átugortad.
>> hogyis van? a kézifékkel megállítjuk az autót? ezt próbáltad már?
>> mondjuk 80-ról csak kézifékkel állj meg. (megengedett az ideálishoz
>> nagyon hasonló körülmények használata)már az nagy siker, ha sikerül.

V> A Polonak alacsony sebessegnel blokkolni lehet a kereket a kezifekkel.

majd ha vezetsz is, nem csak okoskodsz, rájössz, hogy az elsõ dolog,
amit szinte minden körülmények között kerülni kell, az a kerekek
blokkolása. ilyenkor ugyanis irányíthatattlan az autó.
aztán, ha visszatérünk az erdeti kérdéshez, hogy
menetközben behúzod a kéziféket, és megtudsz-e állni, akkor minek is
ide az alacsony fordulaton blokkolható kerék?  ha gyorsabban mész, és
a fék olyan, akkor majd beblokkol, és húzod magad után. ez mire jó?

a kérdés az, hogy üzemi fék nélkül, csak kézifékkel megtudsz-e állni
egy rendes tempójú haladásból. ezt próbáltad? (nem típusfüggõ)

V> Nem tudom mas autonal hogy van, csak ezzel probaltam...
V> (Erre nem hat az ABS :)

azért nem hat rá az abs, mert mint már írtam, a kéziféknek nem
feladata az autó lassítása, a kézifék, helyesen a rögzítõfék, feladata
az álló autó rögzítése. a kézifék, csak egy elterjedt megnevezése a
rögzítõféknek. vannak autótípusok, ahol ezt is lábbal kell
mûködtettni, tehát hiába keresel benne _kézi_féket.
ezt is lehetne tudni, egy frissjogsisnak.


a vénember.




--
Üdvözlettel,
 pyxys1                            
web:  www.eposz.co.hu
e-mail: pyxys at vnet.hu




More information about the Elektro mailing list