Turbo (volt Hideginditas)

Tóth László laszlo.toth at delta.hu
Mon Jun 14 12:25:17 CEST 2004


Hi!

Ezek csak mind ötletek voltak, én is akartam építeni hasonlót, de már 
letettem róla:

Alapból nekem egy 2.8 V6 ford motorom van 1 karbival. Lesz még benne 
sport tengely, az egyszerüen kivitelezhető. K-jetronik gyári rendszer 
rátehető, +26 LE, ez is egyszerüen megoldható (gondolkodom még a 3 dubla 
torku WEBER karbin, csak azt nehéz összelőni). Ami ezen felül van, vagy 
embertelenül drága, vagy házilag kivitelezhetettlen, vagy ugy jár az 
ember mint az ismerösöm, hogy 3-4 motort hazavág, mire egyszer ugy-ahogy 
müködö lesz a dolog. Nekem egyszerübb és olcsobb lenne belerakni a range 
roverböl egy alu V8-at, az még pont elfér, de akkor az üzembiztonság 
csökken le, nem biztos hogy a hajtáslánc örülne neki (váltó, kardán , 
hátsó hid), igy is sikerült már eltörnöm egy difit.

Szóval föl kell hivni bontókat, kérdezni ismerösöket hogy hátha tud 
valaki ilyesmit ( kompressor), direkt ilyennel foglalkozó céget én nem 
tudok, akik vannak azok normál méretü (5-7.5 literes) V8-akra tudnak 
ilyen ketyeréket, persze ott sem egyszerü az ár.

a komperssor lényege, hogy ugyanannyi legyen a töltönyomás minden 
fordulaton, bár nagy fordulaton kissé kevesebb a hatása. Igazi idiota 
tuningolok szoktak kompresszort és turbot összerakni egy rendszebe, 
alacsony fordulaton az egyik, magas fordulaton a másik dolgozik.

Ér ennyit az az autó? a kovácsolt dugók és a jobb csapágyak árából 
vehetsz egy nagyobb motort a verdába.

Laca

Moczik Gabor wrote:

> Tóth László wrote:
>
>> autóbontoból (kompressoros merciböl)
>
>
> Hol van eselyem ra hogy ilyen bontott, mukodo kompresszorokat talalok?
> (nem fontos mercibe valo :-) )
> Esetleg valami magyar ceg, vagy forum aki foglalkozik vele?
>
>> A kompressort viszont nem villanymotor hajtja
>
> > [...] mivel minél nagyobb a fordulatszám, annál
>
>> többet kell tolnia
>
>
> He, ezek szerint rosszol gondoltam. Mert en ugy gondoltam, hogy ugyan 
> az lesz, mint a turbonal, hogy alacsony fordulaton nem fog jol nyomni, 
> de ezek szerint pont hogy jo, mert nagyobb fordulaton gyorsabb toltes 
> kell.
>
> Ezek szerint kozel egyenletes novekedest okoz a teljes ford.szam 
> tartomanyban?
>
>> Erösebb dugót tuningcégek tudnak tipushoz adni, esetleg a direkt 
>> motoralkatrészekkel foglalkozó cégek (pl motorion), akik dugot, 
>> csapágyakat és gyürüket árulnak.
>
>
> Utananezek, koszonom!
>




More information about the Elektro mailing list