Kozcelu erdeklodes...

pyxys1 pyxys1 at westel900.net
Mon Jun 14 01:38:14 CEST 2004


>> ez itt a baj. nem próbáltad, de máris hiszed, hogy amit más mond, az
>> nem igaz.
>> 
>> miért?

V> Mert nem igaz. Le lehet menni fekkel is.

ööö, próbáltad már? mintha pont azt montad volna, hogy még nem
próbáltad.

V>  Legfeljebb hamarabb elkopik, de fekpofat lehet venni.

hát persze, autót is lehet másikat venni, ha összetörik, mert a
fékfolyadék felforr és elmúlik a fékhatás.
nem csak menni kell tudni, hanem fontosabb, hogy ha kell, akkor meg is
tudj állni. elütött ember helyett nehéz újat venni.

V> Mas meg ugy vezet, hogy a kuplung kopik az atlagosnal jobban,

õk a falábuak. de attól, hogy vannak ilyen emberek, még nem az a jó
vezetési stílus.

V> megint mas pedig benzint fogyaszt tobbet, vagy ablakmoso folyadekot :)

és mindez mennyire összefügg a motorfékkel.

V> Hogy mi a praktikus, az egy mas kerdes, hogy le lehet menni, az biztos.

amikor te magad kijelented, hogy nem voltál még olyan helyzetben,
hogy kipróbálhattad volna ezeket a dolgokat, akkor ....?

V> Pl szep lassan kell menni, hogy a feken disszipalodo teljesitmeny alacsony
V> legyen, legyen ideje hulni.

a hegyen hogyan mondod meg az autónak, hogy szépen lassan menjen?
úgy, hogy viszzaváltasz, és motorfékkel emészted fel azt az energia
töbletet. így az autó lassan megy, anélkül is, hogy fékeznél. és még
benzint se fogyaszt, és még fékbetétet sem kell cserélni, és még a
fékfolyadék sem fog felforrni, sõt, a végén meg fogsz tudni állni.

aztán "az üzemifék elromlik" címû fejezetet is ügyesen átugortad.
hogyis van? a kézifékkel megállítjuk az autót? ezt próbáltad már?
mondjuk 80-ról csak kézifékkel állj meg. (megengedett az ideálishoz
nagyon hasonló körülmények használata)már az nagy siker, ha sikerül.
ha jól emlékszem a kéziféket, hivatalosan rögzítõféknek nevezik,
amibõl lehet sejteni, hogy arra való, hogy megálláskor behúzva, az
autó tudjon elgurulni. sem hatásfokában nem alaklmas arra, hogy egy
bizonyos sebsség felett haladó autót megállítson, belátható idõn
belül)

próbáld ki, a fékúthosszának  összehasonlításáról majd ne felejts el beszámolni.
a kicsit izgalmasabbá akarod tenni, mindezt egy hegyrõl lefelé mérd
meg.

V> Tehat a kijelentes megcafolva, igazam van.

:-)))) tényleg...tehát, jó okos vagy megint, úgy legyen.



a vénember.




More information about the Elektro mailing list