Kozcelu erdeklodes...

pyxys1 pyxys1 at westel900.net
Sun Jun 13 18:02:36 CEST 2004



>> jó lenne, ha levennéd a nagymellényt, és megemlítenél egy dunai szakaszt,
>> egy élesebb, csúszósabb(de jó lesz csak egy sima) kanyar is. a gyenge korlátos
>> szembesáv elzárást, illetve a gyenge korlátos vasúti sínre esési
>> lehetõséget szintén. mert ugye ezek a hülyeségek, amiket kivágsz.
>> mivel mindennap többször is elmegyek ezen a szakaszon oda-vissza,
>> ezért nehezen tudom elképzelni, hogy nem vettem észre a fenti
>> dolgokat. persze, lehet, hiszen mint tudjuk, vénember vagyok.

V> Peldakat irtam. Ha az autoban ulve, bekaperspektivabol meg tudod itelni,
V> hogy mit miert talaltak ki, akkor zseni vagy.
V> Mellesleg neked meg ilyesmi sem kell, eleg ha egy darazs berepul az
V> ablakon, es rogton nekimesz az elotted menonek... Emlexel? Melletted
V> ultem. Ha egy ember lett volna elotted, atmesz rajta.

a darázs berepült, és nem mentem neki senkinek, hanem kihajtottam az
ablakon. kár hazudozni.

V> Bizonyara nagyon profi vezeto vagy, de nem vagyok meggyozodve rola,
V> hogy eleg komolyan veszed a felelosseged...

az elmúlt életem elég meggyõzõ érvekkel szól amellett, hogy én tudom,
mi az, hogy felelõsség.

>>> Ez nem rugalmassag kerdese. A nagyobb motor erosebben fekez motorfek
>>> uzemben, ezert ha nem jol adagolod a gazt, erosebben rangat.
>> 
>> most kb olyat írsz, mintha szeretnéd elhitettni, hogy a Föld lapos.

V> A kovetkezo dolgok tevesztenek meg:
V> -az elektronikus szabalyozas
V> -a kis kocsinak mas a valto-attetele, egyesben jobban porgeti a motort
V> -a nagyobb tomeg miatt lehet hogy nem erzed annyira a fek hatasat
V> -a nagyobb tehetetlensegi nyomatek miatt lassabban valtozik a fordulatszam

mirõl beszélsz ember? nézd már meg egy könyvben, vagy kérdezd meg,
hogy mit jelent az , hogy egy motor rugalmas.... behalok rajtad.

>>> En ugy tanultam, hogy 1-es fokozatban egyaltalan nem szabad hasznalni
>>> a motorfeket, mert tul eros, es 2-esben sem nagyon.
>>> Ez nem azt jelenti, hogy nem szabad elvenni a gazt soha.
>>> Csak azt, hogy ha jol felporgeted a motort, majd hirtelen leugrasz a
>>> gazrol, munkat adsz a biztonsagi ovnek...
>>> Kis motornal talan nem annyira, nagyobb sebesseg-fokozatban gyengebb
>>> a hatasa, illetve szinte nincs is.
>> 
>> na, én nem vágom ki a sok sületlenséget, mert ezt mutogatni kellene.
>> ime, a mai magyar autosoktatás eredménye....

V> Esetleg valami erdemi hozzafuznivalod is van?

van. tök hülyeség az egész, de ne higgy nekem. csináld úgy, ahogy
tanultad.

>> amikor szakkifejezésekrõl van szó, akkor nem érzésre gondolunk, hanem
>> a szó valódi értelmére. (lásd rugalmas motor, extraprofit.)

V> Igy van. A rugalmas motor azt jelenti, hogy ha leejted, visszapattan.

??? ez klassz. okos vagy.

V> Az extra pedig azt jelenti, hogy rendkivuli.
V> Nem azt hogy varatlan.

itt az extraprofitról volt szó. rendkívûlinek is mondhatod, akkor is
pont azt jelenti, hogy nem tervezett. nem pedig a tisztességtelen
üzleti magatartás rövidített megfogalmazása.


>> "...A szabadonfutót pedig mindig muködtetném ( már ha lenne ),
>> a motorféket sose értettem, mire való..., na jó, jégen, de ott
>> más szabályok vannak."
>> 
>> ha nem emlékszel, akkor sajna kavinton.

V> 1. Ezt nem en irtam

és ki mondta, hog te írtad?

V> 2. Nem irja hogy felesleges

nem, azt te írtad.

>> azt meg nem mondtam, hogy te írtad. így aztán "az árnyékra vetõdés" és
>> csak a nagyképûségedet világítja meg.

V> :))

>> erre való a kuplung pedál. azzal kapcsolod ki a motorféket. ezt nem
>> mondták?

V> Persze. De ennek hasznalatat _szokni_ kell. Elsore nem olyan egyszeru.
V> Ha nem lenne ilyen eros a motorfek, egyszerubb lenne a kezeles, konnyebben
V> meg lehetne tanulni vezetni, illetve nehany kezdok altal elkovetett
V> tipikus hiba, ami akar balesethez is vezethet, elkerulheto lenne.

így van. tanulni, tanulni, tanulni. aztán kioktattni. vagy még akkor
sem.


>> remek, hogy ennyi rettenetesen sok vezetés után, máris van merszed
>> ilyen vezetéstechnikai értelmezésekbe bocsájtkokni.

V> Igen van. Nem ertem hogy miert jo, hogy ha elveszem a labam a gazrol,
V> olyan hatasu, mint ha jo erosen(!) beletapostam volna a fekbe.

attól, hogy nem érted, attól még nem biztos, hogy mindenki nem érti,
és mindenki nem tudja használni.

V> Es mindez csak 1-es fokozatban, kis sebessegnel.
V> Mi az ertelme?

elég sok, nem csak én írtam rá példát.

V> Te mar mexoktad, fel sem tunik hogy nem praktikus.
V> Nekem nem tetszik, jobban meglennek nelkule.

rendkívûl praktikus, és vannak helyzetek, amikkor enélkül nem is
lehetne vezetni.

V> A nagykepuskodes, folenyeskedes helyett talan ird meg ezt.

megírtam, és ha kinyilatkoztatás helyettt kérdeznél, lehet, hogy el is
magyaráznám.

>>> Egyebkent tanitjak hogy kell hasznalni, kanyart tilos kinyomott kuplunggal
>>> venni, mert elszallhat az auto, stb... Ennek ellenere en is ritkan
>>> hasznaltam, valahogy nem jott be. (Tudom, tapasztalatlansag, rossz mexokas,
>>> stb... komoly, biztos hogy nagyon xarul vezetek - meg :)
>> 
>> á, neked mindig, mindenben igazad van. erre törekedj.

V> Ezt nem en mondom, igy tanitjak :)

kötve hiszem, hogy értelmes emberek ilyet mondanának.

>> tõled semmit nem akarok, te reagáltál (jó nagy épületes baromságokat)
>> az én leveleimre, holott nem is neked szól és ráadásul olyan dolgokról
>> szólnak, amiben járatlan vagy. de azért jól ki bírsz oktatni akárkit, akármirõl.

V> Persze, persze... Pontosan mi is a baromsag?

eddig minden, amit nem az elektrinokával kapcsolatban írtál.

>>> Es?? Akinek nem tetszik, nem fogja hasznalni... Nekem egyelore a
>>> motorfek nem tetszik, nem hasznalom. Igy dontottem.
>> 
>> jól teszed. a másik n*x millio ember tudja, hogy mire való, és
>> használja. de mégegyszer elárulom neked, hogy amikor kinyomod a

V> Igen? Ugy vettem eszre, hogy a listatagok kozott sem aratott osztatlan
V> sikert. De tudom mindig en vagyok a hulye...

? mondom, nem kell hinni. vezess motorfék nélkül. majd rájössz.

V> Ez egy technologiai problema, igy lehet olcson autot gyartani, ezert
V> igy csinaljak. Mexoktad a hasznalatat, azt hiszed hogy ennek valami
V> ertelme is van, pedig nincs. Nekem viszont, mivel most ismerkedek vele,
V> feltunik.

jóember! hát vedd már tudomásul, hogy nem azért van a kuplung az
autóban, hogy osszantsák a nagy vf-et, hanem azért, mert bizonyos
helyzetekben, amiket te még nem tudsz, erre életmentõ szükség van.

V> Ha a motorfeket szandekosan terveztek volna az autoba, akkor a magas
V> sebesseg-fokozatokban lenne erosebb, hogy ha pl autopalyan elalszik a
V> sofor, hamar megalljon az auto.

a többiek meg beleállnának a hátuljába, mint a szöllõkaró.

V> Annak hogy 15km/h-nal leugorva a gazrol
V> megall az auto es mindenki kiesik az ablakon, _semmi ertelme_!!!

ki az a vadbarom, aki ilyet csinál???? csak tán nem te?

V> Sem biztonsagi, sem vezetestechnikai, semmi. Egy parazita jelenseg,
V> mint a CMOS latch-up :)

helyes, viselkedj ennek megfelelõen.

>> semmi köze a 2ütemûségnek a szabadonfutóhoz.

V> :)) Na ezt most meg fogom keresni neked a Trabi user's manualban, ha
V> legkozelebb otthon jarok... Ugyanis van, a trabi nem tud motorfekezni.

tudom, hogy nem tud, volt trabim. de motorfék azért van benne, mert ha
nincs üzemanyag, akkor nincs kenés. de más 2ütemûek, amiknek rendes
kenésük van, azok tudnak motorfékezni.

>> ugyanis a motorféknek van még egy nagy biztosnági jelentõsége. ha
>> elmegy az üzemi fék, akkor ezzel tudod megállítani az autót. ezt

V> Kezifek? Vagy az is elmegy? Akkor kinyitod az autot, es lenyomod a
V> sarkad a betonra :)

ne ezt tedd meg te. ha annyi eszed van.


a vénember.




More information about the Elektro mailing list